Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Hvilke ønsker har dere når det kommer til servering av varm-mat i barnehagen? Synes dere det er viktigst at det er noe barna liker veldig godt(f.eks: pølser, tomatsuppe, spaghetti osv), eller at det er mat som er sunn(f.eks: lapskaus med pølser, hjemmelaget grønnsakssuppe, fiskeprodukter + grønnsaker osv.). Er det viktig at barnehagen legger til rette for at barna skal prøve å spise næringsrik og sunn mat - selvom kanskje noen av barna da bare "pirker" i mat? (Samme som barnehagedebatten)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Helt klart sunn mat. hvis de blir vant til å få det både i barnehagen og hjemme, øker jo sjansen for at de synes det er godt.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Det ene utelukker jo ikke det andre. Vi har barnehage med varmmat hver dag. Har inntrykket av at de serverer sunn og næringsrik mat. De har klart å få sønnen min til å spise mye han ikke vil ha her hjemme. Bla fiskesuppe. Synes det er helt topp at de har masse forskjellig, så får han prøvd ulike retter sammen med andre barn og det øker sjansen for at han spiser det. Jeg er så fornøyd med barnehagen at jeg har ikke lyst til å flytte av skrekk for at vi ikke kommer til å finne en like bra barnehage i nærheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå