Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 hvilken anbefaler dere? og hvorfor? trenger litt svar i denne vognjungelen... =)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Vi har (snart) 2 vogner: Brio kombivogn: - God å trille - stødig og stabil på alle underlag - god størrelse på sovebag - fint utseende - Ikke så gal i pris (tilbud til 3500sek,-) -har ingenting annet negativt å si om denne vognen annet enn at den tar stor plass i bilen, men det visste vi om når vi kjøpte den. Babyactive Q-trille (har bestilt): Vet ingenting om vognen enda siden vi akurat har bestilt den. Synes den er kjempefin og virker veldig god. Kan legge ned ryggen til full liggestilling og det er viktig siden babyen ikke kan sitte selv enda. Tar ikke stor plass sammenlagt. Helt perfekt til byturer osv! Her er en link til Q-trillen. Vi har valgt den blå uten mønster. Er verdt en titt, jeg falt så fullstendig for den :-) http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23830481
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Vi kjøpte først en teutonia og er egentlig kjempe fornøyd med den. Den er en drøm å trille så sant det ikke er snø, da kan den være litt vrien pga av hjulene. Ikke er den spesielt tung, lett å slå sammen. Samt at vi kunne bruke bilstolen vår på den ved hjelp av adapter. Men jeg fikk en sønn som vokste rimelig fort. Så etterhvert ble vognen rett og slett for kort. Da kjøpte vi en Simo vogn. Den var stor og god. En drøm å trille på vinterføre. Ulempen er at den er veldig tung i forhold til den andre. Vi kunne heller ikke bruke bilstolen på denne. (Som egentlig ikke var noe problem siden han hadde vokst ut av bilstolen også på denne tiden. Hadde også veldig lyst på en Emmaljunga. Vi får se når denne kommer. Den ene vognen står fast i barnehagen, så hvis vi får en som vokser like fort denne gangen så blir det kanskje en vogn til.
Mortilbarn Skrevet 28. august 2010 #4 Skrevet 28. august 2010 Emmaljunga edge duo Veldig fornøyd! Stor og fin, bra dekk, lett å trille.. Noen mener den er tung, men jeg har ikke prøvd andre vogner, så jeg merker ikke stort til det.. Pluss at det gjør ikke noe å trille litt ekstra, har noen kilo å miste så
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Har bare en stor anbefaling.. Velg vogn utifra sportsvogndelen!!! Bagen bruker man svært kort, ofe kortere enn man kan bruke den, fordi ungen blir utolmodig og vil sitte og se litt, noe den ikke kan i bagen. Kjøp evnt en brukt stor og god bagvogn, og så satser du pengene på en god sportsvogn. Er selv veldig fornøyd med mountain buggy!! Har hatt simo, deilig for barnet, duver veldig fint osv, men den er TUNG!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #6 Skrevet 29. august 2010 Mange som sier at barnet ble så tidlig nyskerrig at de måtte skifte til sportsvogn så tidlig. Det er bare tull. Er barna i Danmark mindre nyskjerrrige de da? Der sitter de jo i bagvogn gjerne opp til 2 års alderen. har brukt bagvogn til mine barn til de var over året. Ingen problemer. Er plate i ryggen som man kan sette opp om barnet vil sitte og se. Jeg har simo bagvogn. Kjempe god å trille, lun og god, synest ikke den er tung. Synd simo kun lager duovogner nå, at man ikke kan kjøpe bagvogn separat som før i tida. Min bagvogn var oppbrukt, så jeg kjøpte meg da en brukt enn siden de ikke kunne kjøpes nye lenger. Også når barnet har blitt 1 år og vell så det, så skifter jeg til teutonia timmy som står i boden.
Kortslutning Skrevet 29. august 2010 #7 Skrevet 29. august 2010 Anonym 08:28 Nå får du jammen gi deg! Er du helt idiot eller? Jeg måtte ikke bruke sportsdelen tidlig, men jeg har ei i omkretsen som bytta tidlig. Ungen skulle IKKE sove i vogna eller i det heletatt være i vogna. Når du bytta til sportsdelen gikk det som en drøm. Da kunne hun endelig trille hun også. Hva mener du hun skulle ha gjort da? Og forresten; Jeg har en simo duovogn som jeg bytta ut da ungen var 8 mnd. Vogna er tung, tar stor plass og jeg synes ungen kommer for høyt opp i sportsdelen. Men ellers var vogna lun, stabil og romslig. Veldig kjekk å ha de første månedene. Nå har jeg Phil and Teds Sportsvogn. Jeg synes den er stabil, den er romslig, det er plass til 2 unger og den er enkel å trille. Men jeg har ikke prøvd den på vinter enda, så vi får se hvordan den er da. Jeg har jo Simovogn jeg kan ha i vinter hvis P&T vogna er håpløs. Også har jeg ei Briovogn fra 2002 som skal brukes i barnehagen. Jeg aner ikke hvordan den er å trill og å bruke. Den fungerer til soving:)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #8 Skrevet 29. august 2010 Vi brukte ikke sportsvogn fordi barent ble mer nysgjerrig, men fordi bagen ble for liten og fordi det var enklere å bruke sportsdelen for oss. Vi har en EasyWalker Classic som vi elsker. Herlig at den er så lett når den må opp mange trappetrinn flere ganger daglig. Og så har vi en TFK bugster som trille. Sovevogn i bhg, men den bare står der.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #9 Skrevet 29. august 2010 Simo kombivogn fra 2006 ble også brukt i 2009. Synes det er så gode og pålitelige. MaClaren trille, enkel og grei
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #10 Skrevet 29. august 2010 Har en Emmaljunga City Cross med CityBagen. Har den limited edt. i Creme leatherette på bagen og i sort på sportsdelen. Er kjempefornøyd, en passe vogn til meg som er litt kortvokst, den er ganske liten og lettere enn de andre Emmaljunga-vognene. Desverre er ikke gutten min særlig liten. Han er litt over 2 mnd, og har ikke mye å gå på på bagen ser det ut til. Så her blir det sikkert skiftet til sportsdel om et par mnd når vi må til med pose, da er det jo håpløst. Men ikke noe problem det, det går jo fint å ha ryggen helt ned på sportsvogna så.. Bare synd jeg ikke får bruke den lekre vognbagen lengre :-(
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #11 Skrevet 29. august 2010 Her er det en simo vogn som har gått i arv siden søstra mi fødte for 10 år sia elsker den og kunne aldri byttet den for noen nye. Ellers har jeg byttet til komfertabel sportvogn fra 4-5 mnd (da han nektet og ligge) men husker ikke merket og var ganske missfornøyd me hjula på vintern
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #12 Skrevet 29. august 2010 Denne kjøpte jeg Storfornøyd. Bagen er kanskje l'ten, men nå er poden bare 8 dager da..men jeg syns den er kjempegod, stød'g og lett å tr'lle. www.creeps.no komb'vogna der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå