Gå til innhold

Nå er jeg både lei meg, flau og irritert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet til nabolaget her for ca 1 1/2 år siden, i en enebolig. Nedenfor oss er det kun rekkehus og ellers rundt noen få eneboliger og tomannsboliger. Fikk tidligere i uka beskjed om at det skulle være nabofest. en nabo som vi har en del kontakt med hadde fått beskjed om å bringe dette videre til oss. Vi troppet opp med stoler og grillmat i et forsøk på å være sosiale. Vi opplevde at folk bare så rart på oss, et par stykker som hilste, ingen som gjorde plass... Vi hentet et bord selv og ble sittende litt utenfor resten. Det var så kjipt... Barna lekte rundt så vi ble der til leggetid for de. Da vi tuslet opp var det heller ingen som sa hadet, de bare så langt etter oss... Huff altså, dette var ekkelt - som å troppe opp på en fest man ikke var invitert til - på tross av at vi visstnok var det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen sære folk da. Og da mener jeg ikke dere, men de andre.

Enten så får de som arrangerer festen si i fra eller så får de inkludere dere.

Uansett så er ikke dette deres skyld. Dere møtte jo opp i god tro.

Jeg ville kanskje spurt naboen som inviterte dere om det virkelig var sånn at dere var velkommen. (I alle fall hvis dere har godt forhold til h*n)

Skrevet

Kanskje dere egentlig fikk et nabovarsel? Og dermed krasjet festen?

Skrevet

Uff, det hørtes uhyggelig ut. Skjønnner følelsen du sitter igjen med. Virket ikke veldig koselig.

Skrevet

Haha, ja, vi lurte på om vi kræsjet nabofesten, faktisk, men det var absolutt en invitasjon... Men de andre visste vel ikke om det, tydeligvis.. Men om vi ikke var invitert kunne vi godt fått et nabovarsel - det var livemusikk til midnatt..

Skrevet

Herlighet så merkelig, tydelig at visse ikke har normal folkeskikk i hvertfall. Hadde spurt de som inviterte neste gang jeg traff dem om det hele var en misforståelse.

Skrevet

Kanskje de alle var veldig sjenerte? Eller føler seg mindreverdige i forhold til dere? Kanskje de syns dere ser så flotte ut at de ikke tør å ta kontakt, og i stedet blir stående å stirre, som om dere var kjendiser? :)

Skrevet

Hørtes veldig ut som et nabovarsel synes jeg...

Skrevet

Hva sa naboen da dere ble invitert/eller ikke? "Dere er herved invitert til nabofest..." eller "Jeg skal informere om at det skal være nabofest i helgen..." Ligner det mest på den siste, er sjansen stor for at dere fikk et nabovarsel.

Ellers så er det enkelte miljøer det er vanskelig å få innpass i, der man møter en vegg og de innvidde ikke har plass til flere. Uansett om dere var invitert eller ikke, så synes jeg dere ble dårlig mottatt. Siden dere er en del av nabolaget burde dere vært invitert. Kjipt nabolag spør du meg...

Skrevet

Så det er ingen i nabolaget som liker dere, Jaja, sånn kan skje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...