Gå til innhold

Er dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å bruke bomullsbody under og ulltrøye over? Har fått en del ulltøy i gave, men siden mini fortsatt er så liten så vil jeg jo bruke body på han i vinter og ikke bare trøye. Stilongsen vi fikk er jo grei :) Den er jo uten føtter og det er jo fint i tilfelle han blir våt på beina- da er det jo bare å skifte sokker :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,Nei,Nei!!! Alltid ull innerst! Ellers null effekt.

Skrevet

Ja selvfølgelig er det ok å gjøre det slik. Men ullet er best når det er helt intill huden. Du kan jo ha trøya innerts også bodyen utenpå når dere skal ut på tur:)

Skrevet

Hva med å bruke ullbody? Skal han være ute i kulden er det beste å ha ull innerst.

Skrevet

Null effekt er vel å ta litt hardt i??

Skrevet

Ikke litt hardt tatt i, i det hele tatt,faktisk!

Skrevet

Blir det ikke litt drøyt å bruke ullbody under og ulltrøye over da? Har jo lyst å bruke de klærne vi fikk i gave, men samtidig ønsker jeg at han bruker body og ikke bare trøye (genser)

HI

Skrevet

Drøyt? Du tuller vel nå? Det er det som er det lureste, ull innerst og ull ytterst. Hvis du skal velge, så velg ull innerst mot huden. Har barn, jobber i barnehage og bomull holder ikke mye på varmen i kulden.

Skrevet

Mener du at om ikke ulla er inntil kroppen så holder den ikke på varme?

Skrevet

jeg ville valgt ullbody og ulltrøyene utenpå.. kan du ikke bytte trøyene inn i bodyer da?

Skrevet

Selvfølgelig har det en effekt. Da jeg var liten fantes det ikke tynt ullundertøy, vi overlevde 70-tallet okke som!

Men i disse dager er vi så heldige at ullutviklingen har gått fremover. Man trenger ikke lag på lag med tykke klær som hemmer bevegelse i kulden. Så lenge man bruker ull, holder det med færre, tynnere lag. Ull holder dessuten mye bedre på varmen enn bomull når det blir fuktig eller vått.

Ny i diskusjonen:-)

Skrevet

Det går fint an å bruke bomull innerst. Har en gutt med atopisk eksem, og kan derfor ikke bruke ull innerst. Han er nå snart 4 og har aldri vært kald om vinteren.

Skrevet

Korrekt...Bomullen har en egenskap om å blokkere varmen og huden til barnet blir kaldt.

Skrevet

Jøss, så han har ikke fryst ihjel altså.... ;P

Skrevet

Jeg har en sønn som ikke tåler ull innerst. Han får skikkelig utslett.

Vi har brukt bomullbody innerst og ulla utenpå når det har vært skikkelig kaldt. Ser da ut til å ha virket bra det. Han har i alle fall ikke frøset i hjel ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...