Gå til innhold

Mannen min er for snill, og jeg blir sur!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo greiere han er jo mer barnslig blir jeg!! Ahh, hvordan få motstand fra partner.

Ja, jeg har sikkert problemer, ettersom jeg sitter med luksusproblemer, men det er faktisk ikke så lett å endre seg selv! Jeg blir barnslig, ettersom jeg ikke må ta ansvar/han gir ikke utrykk for å ha grenser og eller ønsker på hvordan jeg skal oppføre meg. Jeg er nok flinkere en han til å diskutere, og " vinner" alle. Han bli enig med meg til slutt!! Går det an å være enig med meg hele tiden?? Ofte korrigerer jeg på ting han gjør, og da prøve han bare å være "snillere" og da blir jo jeg sur, men så klarer jeg ikke la være å kommentere hvordan han gjør ting.

Noen tips til å sette pris på en snill mann? Jeg er redd når babyen blir født at jeg kommer å ødlegge selvtilliten hans, jeg MÅ slutte å kritisere. Hvordan skal jeg la være å se at han selvfølgelig gjør alt anderledes en meg...

Vær ærlig, men ikke knus meg, prøv å svare saklig om det går? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har slitt med det samme.

Jeg har alltid vært i forhold hvor jeg har møtt "motstand" og som regel vært litt underdanig.

Så kommer jeg i forhold med min nåværende mann og han vet ikke hva godt han skal gjøre for meg.

Jeg vil nok si at jeg var ei hurpe i starten, men så ble jeg virkelig bevist på det.

Tror det gjelder å ha det liggende i bakhodet. Jeg har også snakket med han om det. Han er veldig snill og jeg vil ikke at han skal slutte å være det, men jeg vil heller ikke kjøre over han både bevist og ubevist.

Merker at han har blitt litt mer bestemt på enkelte ting. Kanskje fordi han føler seg litt mer trygg på forholdet vårt. Vet ikke.

Jeg har også blitt flinkere til å ta meg sammen. Tenker meg om to ganger før jeg kritiserer og kjefter.

En ting som jeg også syntes var veldig viktig da vi fikk vårt første barn var å la han slippe til. La han ta sin del av både stell og kos.

Tror han vokste på det og han er nå en fantastisk far.

Eneste virkelige rådet jeg kan gi deg er altså å ha det liggende i bakhodet, tenke deg om før du åpner munnen, og la han få gjøre ting på sin måte. Enten det gjelder barn eller vask av gulv.

Skrevet

Eneste som kan få deg til å skjerpe deg er sannheten; du oppfører deg som en bitch.

Jeg regner med du ikke vil ha en tøffel om 20 år, som ikke eier egne meninger fordi du alltid skal krangle deg til å ha rett?

La han vinne et par diskusjoner, så fikser nok alt seg med tiden (og han får økt selvtillit..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...