Gå til innhold

Jeg er i følge min sønn på 15 en ondskapsfull mor..


Lektor Doppler med tillegg

Anbefalte innlegg

Og han får støtte fra mine elever..

 

Jeg har nemlig blokkert Internett fra klokken 2300, sånn at ingen spillkonsoller eller pcer tilhørende husets barn kommer på nett. Det fører til at han på 15 legger seg kl 23, noe han faktisk burde. Uten denne blokkeringen ble han mer enn lovlig sein.

 

Han sier jeg er slem, jeg synes jeg er genial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan du gjøre det med min også? tror jeg trenger litt "legge meg til rett tid"-hjelp

 

jeg syns foresten ikke du er slem. bare påpek at du gjør det av kjærlighet - da blir det ekstra kvalmt for en på 15...hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi stifte en støtteforening: Mødre som beskyldes for ondskap av furtne barn. ( lang tittel, men dekkende).

 

Jeg hadde tidsperre på internetten til sønnen min, men 12åringen begynner å bli litt for god og lastet ned et eller annet program som overstyrer dette, så her må det gås fyisk til verks, så kl 22 hver kveld midt i uka og kl 23 i helgene så tar jeg nettkabelen hans.

 

Heldigvis så trenger ikke barna like alt vi gjør, en dag vil de nok selv forstå, den dagen de sitter i samme situasjon og får hylt at man er ondskapsfull, urettferdig og verdens strengeste og verste foreldre, gjerne etterfulgt av smell med døra og et: LIVET MITT ER ØDELAGT!

 

Sukk....og sånn fortsetter det...generasjon etter generasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det med "du ødelegger livet mitt" egt vært med siden 10 års alderen på mellomste. Eldste finner seg i det meste, han murrer, men opponerer ikke. Han er generelt et enkelt barn å ha med å gjøre. Men fornøyd er han nødvendigvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åpne routeren din for ekstern pålogging så skal jeg passe på at du kommer seg i seng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hørtes faktisk helt genialt ut.. Jeg sliter med det samme her i huset med min 15 åring og driver og tar spillet fra han (x-box) slik at han ikke skal spille det men det resulterer jo at han sitter på nettet (på mobilen) etter han har lagt seg.. Men da løser jo dette helt problemet :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle vært flue på veggen her den dagen sønnen min oppdaget at jeg hadde dratt avgårde med både modemet til nettet og kortet til tvboksen *ond latter*.

Fikk en hysterisk telefon av avkommet, der jeg svarte rolig: Dette er konsekvensen av at du ikke gjør lekser etter skoletid, jeg har advart deg og varslet at dette kom til å skje, så ikke spill sjokkert lille venn.

 

Da var jeg igjen en sadist ( de lærer alt for mange ord alt for tidlig disse dager) og onskapsfull mor som bare var ute etter å gjøre livet hans surt.

Jeg frykter for framtida, dette er jo gutten som det påstås skal være de enkleste i tenårene, og han er ikke tenåring før neste år, jeg har to jevngamle jenter som sikkert kommer til å veksle mellom å sloss som villkatter og rotte seg sammen mot meg når de kommer i puberteten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Man tyr til alle løsninger man kan komme på. Og før så korrekt "Vi setter oss ned og snakker rolig og pedagogisk om saken" eksisterer plutselig ikke lenger. Min lille gulljente er myndig om noen dager og har allerede forberedt: " så lenge du bor i vårt hus og vi betaler for kost og losji, så følger du husreglene."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumpet helt tilfeldig innom tråden. Jeg har en datter på 3 mnd, og må innrømme at jeg er glad det er "mange" år til jeg har denne problemstillingen foran meg. MEN, en ting skal dere tenåringsforeldre vite; barna kommer til å sette pris på det når det blir eldre. Jeg hadde foreldre som var forholdsvis strenge. Faste innetider, leggetider og oppgaver i hjemmet. Skulle jeg noe sted, var de (og fortsatt er, faktisk!) utrolig snille og kjørte/hentet. I dag er jeg umåtelig takknemlig for at jeg hadde foreldre som satte grenser, og alltid var tilstede. For ingenting er verre en foreldre som ikke er tilstede. Men, en viktig ting. Min mann hadde foreldre som var VELDIG strenge, noe som resulterte i opprør. Han valgte å gjøre motsatt av alt de sa, og konsekvensene er derfor at han har gjort ting han nå angrer på. En gyllen middelvei er nok løsning. :)

 

Synes ikke du er ondskapsfull, jeg. Tipper at dersom du hadde latt han holde på ei uke uten leggetider, så ville han nok foretrukket å gå tilbake til mors leggetid. -Det er jo ikke uten grunn han trenger så mye søvn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pratet, men han evner ikke å legge seg. Han fikk en uke til å bevise at han fikset det, og han var død på morningen. Men ja, myndig er neste skritt her nå. De vokser til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i følge min tre år gamle datter en bæsj. Dette fordi is ikke serveres til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest tråden er jeg glad mine barn fremdeles er på alder med datteren til Deilig er Jorunn!! Å bli kallt en bæsj er jo rett og slett bare søtt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho... Her var det mange ting jeg skal skrive opp bak øret gitt! Med to gutter med bare 19,5mnd mellom kan jeg få en håndfull vil jeg tro. Værtfall når den smarte faren(som jeg selvfølgelig ikke bor sammen med) har lovd at når de fyller 12år skal de få lov til å spille WoW (eller det som om 6-7år går som en farsott blandt alle datafreaker)!

 

Jeg blir forsåvidt allerede kalt et troll ganske ofte. Blandt annet for å sende DS`er på ferie når de ikke hører etter! =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du er min værste venn!" er en slager i heimen hos oss:)

"Jeg er ikke vennen din, jeg er mammaen din" svarer jeg, hvorpå seksåringen sier: "så slutt og kall meg lille venn da!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syes du er genial! Takker for tipset til senere bruk:-D

 

Har hørt om mange unger som sliter med å komme seg på skolen fordi de sitter oppe for lenge og spiller, surfer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

*liker*

 

Jeg ødelegger støtt og stadig livet til 5-åringen min og "gleder" meg til nye utfordringer når han blir tenåring.....Har allerede fått sparken som mor (ble sur når is sølt på gulvet ble klint utover med foten istedet for å bli tørket opp), så stort sett verre kan det vel ikke bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn flaks at det ikke står i stillingsbeskrivelsen vår at vi skal være konstant og kronisk populære!!!

 

Dette er jo også ei god forsikring på at han ikke blir boende hjemme til han er 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...