spirenrfire Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Hjelp! Vi må ha ny bil og trenger litt hjelp i jungelen av gode familiebiler.. Noen som har tips/erfaringer med stasjonsvogner eller suv som det er plass til 3 barneseter i? og som samtidig ikke koster mere enn max 110 000.. Har sett litt på vw touran og sharan,men vi trenger egentlig ikke 7 seter,men med 3 barn og en hund så må vi vel vurdere en 7seter siden de har bedre plass..
mamme te snart 3 Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Me har touran 7 seter.. er kjempe fornødde me den.. nå ventar me 3. gutt å det er god plass til 3 seter.. det er dessverre ganske få bilar så det er så god plass til 3 seter... me brukar sjelden dei 2 siste setene bak... men dei er kjekke å ha lykke te i bil jungelen
ungmortil3 Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Har holdt på med det samme akkurat og fant faktisk drømmebilen tidligere idag. Det ble en Voldo V70 2007 modell . Jeg gikk jo endel over prisen jeg i utgangspunktet hadde tenkt meg, men da håper jeg og få en del igjen for min Ford Focus som jeg har fra før . Jeg skal gi 185 000 for den. Ellers av de jeg så la forholdsvis var Citroen Berlingo, Volvo V70 ligger endel over i plis, + at bilen gjerne må være endel eldre og gått endel mer. Av andre er det Kia Carens og Citroen C4 som også ligger billig. Men Kia har kommet veldig dårlig ut i krasjtest de siste 10 årene og C4 er altfor liten dersom du skal ha plass til vogn + div. I utgangspunktet ville jeg anbefalt en V70, men Berlingoen ligger mye billigere i pris .
ungmortil3 Skrevet 28. august 2010 #4 Skrevet 28. august 2010 Dersom dere skal ha plass til hundebur og barnevogn smatidig vil det ikke være plass i en Berlingo. Men dersom det er en hund i mellomstr dere har og en barnevogn som ikke er kjempestor oppslått ville jeg trodd det skulle vært plass i en V70. men er begrenset hvor mange kriterier dere kan stille til bilen da iåmed at Volvo gennerellt er dyrt. Jeg så også på 7 seter, men fannt ut jeg rett og slett ikke hadde råd. Da måtte jeg kjøpt en altfor gammel bil som hadde gått for mye. Ble mye skriving nå, men håper du kanskje kom et skritt nærmere bilen nå .
spirenrfire Skrevet 29. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2010 Takk for svar:) Hehe ja vi er blir en familie som krever minibuss egentlig:p Vi har en engelsk staff så han tar ikke så veldig stor plass, og vi har god erfaring i å ha det trangt og er flink å finne løsninger på det meste.. Har sett på ny barnevogn også og funnet en som tar liten plass så den biten er i allefall i orden.. Vi har iall hovedsak sett etter biler med trepunktseler på alle tre setene bak og sett litt på en mitsubishi outlander, opel zafira og touran..Men jeg tror det blir en dag rundt på de forskjellige bilforretningene for å se og prøve litt først.. Hadde vært greit å vite om det er noen stasjonsvogner som har plass til tre barneseter,alt for mange av bilene har jo ett knøttlite midtisete:( Trodde ikke d ville være plass i en v70,så tusen takk for den:)
Gjest Skrevet 29. august 2010 #7 Skrevet 29. august 2010 Anbefaler touran, s-max eller volvi v70. De vi kjenner med tre barnestoler har disse bilene, og alle er veldig fornøyd Om dere f eks har en takboks blir det plass til mer også
Alice__ Prinsen kom 12.01-11 Skrevet 29. august 2010 #8 Skrevet 29. august 2010 Peugeot 307 sw! Min tante har en slik en, og hun har 4 barn som bruker bilstol! =) Den er romslig og fin, selv om den ikke har det typiske 7seterpreget! Liten, men romslig! =)
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 29. august 2010 #9 Skrevet 29. august 2010 Vi har vært i den jungelen og i dag falt valget på Renault Scenic Privilige ;O) Billig og stilig! Fått bra omtale i broom sin test. Søk bilmerke og skriv broom bak, så kommer det opp. Der har de omtale om alle biler.
flypapir Skrevet 29. august 2010 #10 Skrevet 29. august 2010 Trygg trafikk har en liste over biler med plass til 3 barneseter; http://tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2726
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 29. august 2010 #11 Skrevet 29. august 2010 I denne lista er det bare testet fremovervendte seter, så tar bare hensyn til bredden på setet. Ikke sikkert det er plass hvis man trenger mer enn ett bakovervendt. Vi får hvertfall aldri i verden plass til 2 bakovervendte seter i størrelsen over babysete i vår VW Touran (5 seter). Men i bredden er det sikkert ikke noe problem å få plassert 3 barneseter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå