Gå til innhold

Noen som jobber i bhg her eller vet (ang krav til førstehjelpskurs på ansatte)


Ser*opp*på*sjernene... ..

Anbefalte innlegg

Har ungene våre i privat bhg å med endel utskiftning i personalet over en toårsperiode nå ha fått meg til å lure på om de ansatte har førstehjelpskurs?? Er d ett krav?Vi fikk sånn lapp engang at vi skulle krysse av hva barnet fikk lov til av foresatte og en av punktene var bading men da sa dem at d ikke ble aktuelt da ingen hadde livredder kurs, men er d sånn at man må ha eget livredder kurs for å få lov åra med barn på bading?-å at de kanskje har førstehjelp kurs??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jobbet i skolen og da jeg begynte måtte jeg gå førstehjelpskurs - både til lands og til vanns (var i regi av Røde Kors og Norges brannskole). Og de som ikke hadde hatt det på en stund måtte ta oppfriskningskurs. Var både for ansatte i skolen og i barnehagene

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne bade med barna MÅ minst en av de voksne som er med ha livredningskurs, og det må være med minst 2 voksne.

 

Men førstehjelpskurs er jeg litt usikker på, har ikke vørt det i bhg. på de 3 åra jeg har jobbet.

Hør med barnehagen hva de praktiserer, det er jo et flott spm. nå som det er foreldremøte tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste krav er at man må ha livreddningskurs hvis man skal bade. Det er ikke krav om førstehjelpskurs selv om mange bhg har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...