Gå til innhold

Dere med barn på småbarnsavd. i barnehage..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere av klær,(sko) liggende i skapet? har dere også med sekk med litt klær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På badet har hun:

3 pr. sokker

2-3 gensere

3-4 bukser (driver med bleieslutt)

2 t-skjorter

1 kjole/1 shorts (må fjerne det nå)

4-5 truser (driver med bleieslutt)

Ute i gangen har hun:

1-2 pr gummistøvler

2 sett med regntøy

Joggesko

Sandaler (på tide å fjerne)

Tynn jakke x 2

(snart) vårdress

Har ikke klær i sekken, det legges på plassen hennes i så fall.

Skrevet

I kurven på avd:

1 t-skjorte

2 tynne gensere

1 hettegenser

1 strømpis

1 tights

2 par sokker

1 joggebukse

1 hel ulldress

1 tynn lue til gufne høstdager

et par tynne votter

regnvotter

1 sydvest

1 par gummistøvler

1-2 sett regntøy (så fort et sett blir skittent/klissvått tas det med hjem for vask og sendt tilbake rent og tørt dagen etter)

Blir vel mer ull og tjukke klær etter hvert, men dette er det som ligger der nå.

Skrevet

I kurven sin har hun:

2-3 par sokker

1 par hjemmestrikkede sokker til støvlevær

1 joggebukse

1 t-skjorte

1 body

1 strømpebukse

2-3 smokker.

I gangen har hun:

Regntøy

Parkdress

Gummistøvler

Kommer om morgenen i jakke som blir hengende på knaggen hennes.

Har bare matboks og frukt/yoghurt med i sekken og tar selvfølgelig med nytt skiftetøy om hun har brukt av det en dag. Har en pakke bleier på på hylla ved stellebordet.

Etterhvert blir det flere par votter/vanter, en ekstra buff/hals og en ekstra lue også i barnehagen.

Skrevet

Hei!

Av klær så har vi liggende 1 t-shirt, et par sokker, 2 gensere (en tynn og en tykk), bukse og shorts.

Hvis han blir levert i joggesko, har han med seg sandaler til varme dager. Så er det regntøy,gummistøvler, regnvotter og innesko. Det er nå da:)

Når det blir kaldere utover blir det raskt mye mer;

ullgenser, ullbukse, ullvangsokker, 1 sett ullundertøy på vinteren, strømpebukse, joggebukse, et ekstra par votter, hals, lue, scherrox, (bruker vinterstøvlene til-og-fra barnehagen)

Dress har vi hengende i barneh. Bruker jakke til-og-fra.

Har jo på votter/lue osv også, men må ha et skift av alt liggende.

I sekken har han ikke annet enn matboksen på vei til barnehagen. Den henger der tom til dagene de skal på tur:)

Skrevet

Glemte at hun har en tynn fleece-dress der til å ha under regntøyet på gufne regnværsdager og et pannebånd..

Skrevet

Har dere plass til sååååå mye klær?? i bh hos min så er det plass til sko nede på hylla, jakke og innejakke til å henge og et lite skap med hylle over til koseklut, smokk og litt småtteri.. og i skapet har jeg joggedress, 1 body, 1 genser, 1par sokker, og en bukse. Tenker når vinteren kommer, skjønner ikke hvordan jeg skal få plass til alt?

Vi henger regntøy, dresser osv i et annet rom, der er også gummistøvlene evt cherrox.

Skrevet

Har en liten sekk med til og fra bhg hver dag, oppi der har vi mateske de dager han skal ha det, smokken og kosen , støvler/joggesko avhengig av hva han har på osv. Altså det vi både bruker hjemme på ettermiddag/kveld og i barnehagen. Permanent i bhg har vi regntøy, høstdress, fleecebukse og jakke, tynn lue, tynne votter, sydvest samt en langerma body, en genser, en singlet/t-skjorte, ei bukse, ett par sokker og ei strømpebukse.

Skrevet

Ja jeg kan jo fortsette og ha med sekken, så har jeg litt ekstra oppi der også..

Skrevet

sovebleier, en utedress

reserve sko/støvler (bare fordi vi har arveting vi bruker som reserve

2 ektra truser, en ekstra bukse.

Har ev med ekstra hvis været er ustabilt

Skrevet

I bhg til tulla er det dårlig plass til alt hun trenger. Så hun har en sekk med et par skift, matboks og et par smokker i. På knaggen henger en tynn dress og regntøy. I tillegg har hun en pose med fleecedress, ekstra lue, vanter og litt varmere tøy. Hun kommer i enten fleecejakke eller softshelljakke og joggesko pluss en tynn lue. Er litt nysgjerrig på hvordan de skal få plass til alt vintertøyet til alle barna. Er utrolig lite plass til alt.. :P

Skrevet

Ja det er liten plass her også.. men jeg fortsetter og bruke sekken jeg.. har litt ekstra tøy oppi der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...