snart5barn Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Er det noen av dere som tenker på å bli gravid igjen ganske fort???? Er bare nyskjerrig;)
lykkelig med2 gutter Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 etter to laaange svangerskap med en del plager er jeg etter neste helg ferdig
Christine209 Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Vi har pratet om at vi ikke vil det skal bli altfor stor årsforskjell mellom barna:) 2-3 år kanskje, slik at vi får en til(om vi er så heldige selvfølgelig) når jeg er på siste året på utdannelsen min
WPW Skrevet 28. august 2010 #4 Skrevet 28. august 2010 Vi får to passelig tette. 22 mnd mellom. (Skulle egentlig vært 23, men nå blir det fødsel før termin). Jeg HÅPER at jeg med tid og stunder kan overtale mannen min til en liten attpåkladd, men da blir det nok sikkert 3-5 år til jeg blir gravid igjen. 2 år er fin aldersforskjell syns jeg, men jeg må innrømme at det gikk veldig veldig fort fra nummer 1 ble født til nummer 2 ble påtenkt nå i jula som var. Vi gikk og smakte litt på tanken i noen mnd før vi bestemte oss for å slutte på prevensjon igjen. Både mannen min og jeg hadde på forhånd tenkt at to år var passe, men da vi innså at vi snart måtte begynne å prøve igjen bare kort tid etter at førstemann var 1 år ble vi litt betenkt. 1 år hadde jo gått veldig fort!!! Men så gikk vi nå for det, og angrer ikke;) .... Så får vi se hva vi sier etter fødselen;)
mammaigjen!! Skrevet 28. august 2010 #5 Skrevet 28. august 2010 Dette er siste gang for meg, så jeg prøver å nyte hvert spark jeg kjenner i magen:) Dette er fjerdemann. Har barn som er 13, 10 og 7 år fra før.
-S- Skrevet 28. august 2010 #6 Skrevet 28. august 2010 Har lyst å ha to tette, så regner med vi prøver igjen når lille som ennå ligger i magen blir ca 1-1,5 år.. Selvfølgelig hvis vi er så heldig at vi kan få flere. Vi prøvde i 4 år før denne spiren satt, så er absolutt ingen selvfølge at vi bare kan planlegge det slik vi vil.
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 28. august 2010 #7 Skrevet 28. august 2010 Min drømmesituasjon er å få andremann vinter/vår 2013, er ferdigutdannet våren 2012 og vil gjerne jobbe minimum et halvt år før baby nr 2 kommer. Da blir det ca 2 og et halvt år imellom dem, skulle gjerne hatt de tettere da... Får jeg overtalt min kjære kommer tredjemann mye tettere etter andremann, kanskje vår/sommer 2014:)
heltutrolig #Overtid# Skrevet 28. august 2010 #8 Skrevet 28. august 2010 Har nr 2 i magen nå og dert blir bare 20 mnd mellom de...(ble gravid før lillegullet vårt var 1 år) så det blir nok en stund til neste...om det blir noen neste...
stjertløvetann Skrevet 28. august 2010 #9 Skrevet 28. august 2010 Aldri, tenkte jeg Eldste er 2,5 år når hun blir storesøster, og jeg ser for meg at det holder i massevis med to såpass tette. Og er sånn passe forsynt med å være gravid også nå, forresten Men mannen min har plutselig begynt å fable om 3 sånn helt utav det blå, så vi får se..
07 +08:) +10:-) Skrevet 28. august 2010 #10 Skrevet 28. august 2010 Det blir nok ikke flere graviditeter på meg...har snart hatt tre suupre svangerskap og to flotte fødsler, meeen for hver graviditet så blir det en unge til så da stopper vi på tre:-) er 17 mnd mellom di to første og nå blir eldste nesten 3.5 år da 3. mann kommer:) skal jo helst følge opp alle godt i oppveksten samt at det koster en del penger spes. da en bor i by, ikke akkurat billigsalg på hus..
Novadona Skrevet 28. august 2010 #11 Skrevet 28. august 2010 Jeg har lyst å få flere så fort som mulig, men har ikke født enda (folk ler og sier, jaja!!) Så jeg håper de tar feil, og at vi er klare og orker en ny runde med det samme... :)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. august 2010 #12 Skrevet 28. august 2010 Her blir det 23 mnd mellom jentene våre, og tenker at det er en helt perfekt aldersforskjell når d gjelder å få et tett og godt søskenforhold, med mye glede av hverandre i lek osv etterhvert=) Men sikkert også ganske slitsomt og travelt for oss foreldre med to såpass tette, så tenker nok at vi tar oss en liten "hvilepause" før nummer 3 ja! Kanskje når minstejenta er 3 år eller no deromkring, at vi da er klare for litt mer babyaction igjen?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 28. august 2010 #13 Skrevet 28. august 2010 Vi tenker ca to år etter lillemann kommer til verden...slik at jeg får väre hjemme med ham i permisjonstiden, og så rekke å jobbe et år, for å få opp foreldrepengegrunnlaget ;-) Pussige ting man må ta hensyn til!
Gjest Skrevet 28. august 2010 #14 Skrevet 28. august 2010 NEI! Hehe.. etter ni laaaaaange måneder med alle plager det er mulig å få så frister det ikke en plass og få flere barn. Men vi vil jo ha fler enn 1 da.. Men tror nok det blir en god stund til... om jeg ikke glemmer helt hvor ille det var å gå gravid da;)
siz85 Skrevet 28. august 2010 #15 Skrevet 28. august 2010 Har egentlig tenkt at 2 år mellom er fint, men vi får se om jeg har glemt hvor grusomme de 4 første mnd var når den tid kommer. Tenkte bare aldri aldri igjen...
Novadona Skrevet 28. august 2010 #16 Skrevet 28. august 2010 4 mnd av graviditeten eller etter du hadde fått? Mye kvalm kanskje?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. august 2010 #17 Skrevet 28. august 2010 hehe, det gjør du nok, bare vent;) Akkurat som mange sier rett etter fødselen at de ALDRI skal føde igjen, men vips en liten stund senere er det meste glemt og man drømmer om en liten, søt baby igjen:D Når det er sagt, synes jeg 2 år er mer enn tett nok, og skjønner ikke hvordan folk orker å få dem enda tettere hehe- men så har kanskje vi slitt ekstra mye m både nattesøvn og spising hos lillejenta vår også da.. For det blir jo noe annet når baby sover natta gjennom fra den er noen mnd gammel såklart, og både spiser og sover bra ellers;)
Turid Laila Skrevet 28. august 2010 #18 Skrevet 28. august 2010 Aldri! Aldri om jeg skal utsette meg selv for et nytt svangerskap!
Novadona Skrevet 28. august 2010 #19 Skrevet 28. august 2010 Gud, jeg skjønner jeg er heldig!! Har hatt bekkenløsning fra uke 8, men kunne gått hele tiden. Kun spydd en gang, så jeg synes mitt svangerskap har vært en lek (er i uke 32 nå, og klarer å være aktiv ca 5 timer om dagen, resten sitter jeg)
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 28. august 2010 #20 Skrevet 28. august 2010 ALDRI ALDRI ALDRI!!!!!!!
første i magen- Høygravid! Skrevet 28. august 2010 #21 Skrevet 28. august 2010 Helst så fort som mulig tenker jeg for har lyst på mange og tette barn. Men er skitlei av å være gravid allerede og gleder meg maks til friheten det er å ikke være gravid, så vi får se. Jeg skal i hvertfall ha meg 6-12 mnd's pause i mellom denne som er nr 1 og nestemann. Så må jeg jo kanskje bare se og vurdere hvordan det er å ha barn også!! Mye å tenke på når man er førstegangs..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå