Gå til innhold

Hva har man krav på etter endt mammaperm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man krav på arbeidsledighetstrygd når permisjonen er over? og kan man eventuelt jobbe 50% ? Eller har man kun krav på kontantstøtte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har krav på å få tilbake den jobben du har permisjon fra.

Skrevet

Om du ikke har en jobb å gå tilbake til mener jeg du har krav på dagpenger. Om du bare får 50% stilling kan man få dagpenger for 50%, men det forutsetter at man aktivt søker på fulltidsstillinger.

Kontantstøtte får du bare hvis du ikke bruker barnehage, evt gradert om du har deltidsplass.

Skrevet

Du kan ha krav på dagpenger om du oppfyller kravene til det... men det kan du sjekke nærmere på nav.no.

Jeg var student før permisjon uten jobb, så etter permisjonen har jeg ikke krav på noe. Men mannen min jobber så det går akkurat rundt, men mindre vi trenger klær eller det skjer noe uforutsett.

Skrevet

Du har krav på dagpenger..Hvis du blir sagt opp får du det med engang,sier du opp må må du vente 6 uker eller noe..Før du får penger.

Du får barnetrygd og kontantstøtte og så får du tillegg for barn hvis du skal søke dagpenger,tror det er 11 kr per dag..

Skrevet

Anonym 17.33

Hun må oppfylle kravene først.

Eller er det du som skal gi henne pengene?

Skrevet

For og få dagpenger må du ha gått ned minst 50% i stilling. Du må også ha tjent en viss sum for og ha rett på dagpenger. Husker ikke hvor mye den er i farta.

Men ta deg en tur ned på nav og snakk med dem. Ta med de arbeidskontarktene som du hadde i din forrige jobb, for du må dokumentere at du har gått ned 50% i stilling.

Skrevet

For å ha rett på dagpenger må du ha tjent mer enn ca 114 000 ifjor eller mer enn ca 226 000 sammenlagt de siste tre årene. Du må også ha fått arbeidsmengden din redusert med mer enn 50%

Hilsen Nav-dama

Skrevet

Da bør du Nav-dama også opplyse om at man må være reell arbeidssøker og ha barnepass til ungen tilgjengelig på kort varsel.

Skrevet

Det må man også ja:) Men det tenkte jeg lå i kortene..

Nav-dama

Skrevet

Ja skulle tro det, men mange bryr seg ikke om deres plikter kun ute etter KRAV KRAV KRAV

Skrevet

Det opplever jeg dessverre daglig. Senest igår ringte jeg ei dame for å tilby henne et jobbintervju, men det var visst ikke en jobb hun "kunne tenke" seg. Visstnok bedre å gå på dagpenger...

Nav-dama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...