Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 På skolekjøkkenet for 15 år siden husker jeg vi lage en pølse stroganoff. Den var utrolig god. Det var en rødlig farge på sausen som pølsene lå i. Jeg finner ikke oppskrift på den. Jeg husker at jeg lagde det hjemme flere ganger etterpå, men det er jo helt umulig å finne ut hva jeg brukte. Ingen husker det hjemme.. Har virkelig lyst til å lage den igjen, så jeg håper at noen av dere lagde en slik rett på skolen, og som kan hjelpe meg..
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Du kan bruke denne, og bare bytte ut biff strimlene med pølse
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Obs, glemte linken http://www.aperitif.no/?id=131774
moe_ Skrevet 28. august 2010 #4 Skrevet 28. august 2010 http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift21463.asp
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #5 Skrevet 28. august 2010 Jeg bruker kjøtt, men man kan vel utmerket godt bytte ut med pølse.. Jeg steker kjøtt, finhakket løk og skivet champignon og tilsetter vann, tomatpure og creme fraice, og smaker til med krydder. Mengdeforhold kan jeg ikke hjelpe med, da jeg tar det på feelingen.. Jeg serverer med ris og salat, men man kan også bruke potet. Tips: Skriv i overskriften hva du er ute etter, da øker sjansene for fornuftige svar..
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #6 Skrevet 28. august 2010 Den siste linken her har jeg prøvd før, men den ble veldig ulik den jeg lagde før. Serverte den til mamma, og hun sa det samme! Hmm.. Håpet at noen bare sa : JA, den lager jeg ofte, og det er en oppskrift fra skolekjøkkenet vårt. hehe.. Litt for mye å forlange kanskje!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #7 Skrevet 28. august 2010 Den oppskriften skal jeg definitivt prøve meg på. Tusen takk for det. Takk for tipset også. Jeg er ikke så ofte her, så tenkte ikke på at det skulle telle, men jeg ser jo den.
moe_ Skrevet 28. august 2010 #8 Skrevet 28. august 2010 Bytt ut den røkte kjøttpølsen med falukorv - eller finn de gamle klassekameratene dine og spør om de husker den. Variantene på en oppskrift er mange, finn en du liker og jobb deg frem til din egen lille vri.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #9 Skrevet 28. august 2010 Sjekk svenske sider, "korv stroganoff"
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #10 Skrevet 28. august 2010 Ja, kan jo spørre noen av de i klassen! Jeg har prøvd meg frem, men aldri funnet "the one and only". Men jeg får vel bare prøve videre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå