Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Hva kjøper man i gave til jente på 7 år. Mellom 500-1000kr? Både praktisk og leker er aktuelt. Helt tom for ideer. Vil helst unngå masse smådeler og slikt.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Type sportsutstyr eller musikkinstrumenter er jo greie ting å bake inn som bursdagsgave om hun trenger det. Regner med det er din egen datter siden du vil unngå smådeler (tanter bruker ikke bry seg om tingene de gir bort roter eller bråker). SÅ tenk over om det er noe hun trenger nå eller vil komme til å trenge/ønske de neste mnd. som ski, gitar, akebrett, sykkel, DS (tilbud på disse nå), DS-spill, dvd-spiller, cd-spiller osv.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Ny sykkel??? Både xxl og bilyema har utvalg i ikke så alltfor dyre sykkler.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #5 Skrevet 28. august 2010 Hun har sykkel, som hun nekter å bruke... Huff. Ikke lett. Eget barn ja, som "dessverre" har flere generasjoner med besteforeldre og "tanter" som alltid kommer med ting. Så hun har alt, og jeg synes det er grusomt når det er på et slikt nivå at vi ikke en gang kan ønske oss noe til henne. Har DS, en haug med spill, tenkte kanskje øretelefoner (lyden er utrolig irriterende for mor...) Jeg har foreslått vintersko, som er det eneste som ikke lenger er passelig/fint. Leker er vanskelig, synes mye bare ligger her ubrukt. Mor burde nok tatt seg en ordentlig rydde-runde og fått unna det som ikke er i bruk lengre. Takk for svar. Ipod var jo ikke så dumt egentlig, hun er glad i musikk!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #6 Skrevet 28. august 2010 klær fra wow..... Ingenting som er i den butikken er bomkjøp for min 7åring og hennes venniner ivertfall. Masse fint og praktisk tøy!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #7 Skrevet 28. august 2010 ullklær og gode bøker, evt lydbøker. Det er ganske dyrt, men veldig populært her i huset...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #8 Skrevet 28. august 2010 Hvis ungen har alt, og ikke ønsker seg noe - så trenger hun heller ikke noen stor gave. Kjøp noe hun trenger likevel, støvler eller klær.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #9 Skrevet 28. august 2010 Hvorfor i all verden trenger dere å kjøpe så dyr gave hvis hun har alt og enda litt til? Snakk om å skjemme bort ungen!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #10 Skrevet 28. august 2010 Kjøp opplevelser, f.eks. teaterforestillinger, kinobilletter osv. Vår sønn som fyller ti snart får gitar og gitarkurs.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #11 Skrevet 28. august 2010 Ikke kjøp øretelefoner, lyden i de maskinene kan lett skrus på for høyt og over tid vil hun da få nedsatt hørsel, evt også tinnitus. Lær henne å spille DS med lyden av. Samme med iPod - ødelegger hørselen. Og hvis hun bruker den ute, hører hun ikke annen trafikk ... Kjøp da heller et lite stereoanlegg hun kan ha på rommet sitt og gjerne en med USB, slik at ikke cd-platene roter overalt ..
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #12 Skrevet 29. august 2010 Det er sikkert fordi hun vil ønske seg en stor ting fra alle besteforeldrene, i stedet for mange små tinng ungen ikke trenger.. Skjønner henne godt! Opplevelser var en god ide syns jeg. Lekeland av noe slag, gavekort på kinobilletter, el.l
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå