Gå til innhold

satt igang igår...


VIL ha nr.2!

Anbefalte innlegg

da har j blitt satt igang allerede grunnet raskt forhøyede gallesyrer...så dette blir nok en august gutt istedet for oktober..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til :) Hvilken uke kom du til?

Dette går nok helt sikkert fint!

Kom gjerne med oppdatering når du har tid og krefter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter. vesle nydelige noah emil ble født 29.august kl 00.16, 5 1/2 uke før tiden. han var større enn forventet med sine 2440g og 48cm. han ble lagt rett på intensiv avd pga ikke helt ferdig utviklede lunger, og vann i lungene.

vesle gullet ligger fortsatt på intensiven, bruker dessverre fortsatt hjelpemusklaturer for å få pustet, og trenger derfor mer og lengre hjelp for å få igang mekanismen og drenere ut væske. Hvor lenge han blir liggende er helt uvisst...d er rart de må de små tassene, plutslig klarer de seg selv. Vi krysser fingrene og tar en og en dag av gangen. De er så flinke her, føler oss veldig ivaretatt. Det er en veldig rar og til tider vanskelig situasjon å være i, men som j sier, han er av de friskeste og den *største* inne på intensiven, jeg kallern bare ¨tjukkem ; ) og j får jo besøke han når j vil, og ha han på brystet når j vil : ) han må få mat i sonde da.

 

jeg ble satt igang fredag kl 21.30 med ballong kateter, hadde god effekt av den, og den falt ut etter bare 2 timer. effekt dabbet av utover natten, så j fikk igangsettingspille kl 11.00 lørdag formiddag. D er ofte man trenger noen av disse pillene for at d skal skje noe, særlig når man blir satt igang og kroppen ikke er moden for d. Men j hadde veldig god effekt av også dette. "cm åpning kl 13.00, vannet gikk av seg selv kl 19.00, da ble j kjørt nokså raskt på fødestua. Hadde da 4cm kl 20.00. Kl 22.00 omtrent var åpning oppe i 8cm, og ca 22.45 hadde j full åpning. kl 00.16 skrek den lille kroppen til, og han ble lagt på brystet mitt : ) deilig følelse. Bare venter på å få han opp på brystet mitt igjen, uten en masse ledninger å ta hensyn til : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, gratulerer så mye med den lille gutten. Ønsker dere lykke til og det aller beste for fremtiden. Det går nok fint, de er så flinke nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten! Håper alt ordner seg rask for dere:) Så godt å høre at fødselen gikk fint, og at dere blir tatt godt vare på. Jeg fødte selv i uke 35 forrige gang, og etter noen mnd kunne man ikke merke forskjell på han og andre født på samme tid. Masse lykke til fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner : )

Jeg skal innrømme at det er noen tøffe dager. Han er jo så nydelig, ogå må han ligge der stakkarslig med alle slags ledninger og maske..sukk.

Uansett ser det ut til at det går framover med han, hatt en time av c-papen i dag : ) fikk stelle han uten å måtte ta hensyn til den, så sovnet vi begge to mens han lå på brystet mitt og fikk maten sin! : ) Helt utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...