Gå til innhold

Hvilken og hva slags dress skal dere ha til 1. klassingene deres?


kitty litter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begge deler..

 

Bor på sørlandet da, så vi har som regel ikke så lang sesong med snø. Når det ikke er snø bruker skoleguttene mine gjerne vinterjakke og en allværsbukse (vind- og vanntett, men ikke foret). Den har de i sekken og drar utenpå de vanlige klærne når de skal ut i friminuttene, om det regner osv.

 

1.klassingen får en dress i tillegg, blir antagelig en rimelig en, får se hva jeg kommer over. Greit med hel dress når de skal skynde seg ut i friminuttet, det er enkelt å ta på i en fei. Men har han også en boblebukse/skibukse som han kan bytte på med.

 

4.klassingen har en foret skibukse han bruker på skoleveien og i friminuttene når det er snø. Han synes også det er greit med en hel dress om han skal ut å base i snøen da, så han har en scooter-dress her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt Name It- dress til snupp her. Den er fòret og lett å hoppe opp i:)

Hun klarer fint å ta på seg jakke og bukse, men så med storestøster som går i 3. at det var greit med hel dress i første.

 

Nå valgte jeg å kjøpe en dress til en grei pris da vi har en reima tec som skal henge på SFO. Her er nemlig skolen og SFO i forskjellige bygg så de må ha skift begge steder og det blir fort dyrt...

 

Skal også kjøpe jakke og bukse så hun har noe å gå til skolen i.

Med 3 barn blir det fort dyrt, men er heldigvis bare 1-2 år vi trenger 3 sett av alt:)

 

Så jeg anbefaler hel dress til 1.klassingene, det gjør de fleste lærere også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...