Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Er mange tråder her inne om barnehager, men er det noen som benytter seg av dagmamma istedet for barnehage? i tilfelle hvorfor/hvorfor ikke?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Jeg ser at det kan vre greit for de aller miste barna under 2 år å ha ett andre hjem. Ett menneske å forholde seg til, rolig osv. Overgangen blir mindre og tryggere for mange. Fleksible dagmammer kan passe barnet til tider som passer dere og deres jobb (ikke bare vanlige åpningstider). Jeg syntes det er mest negativt. Jeg har selv vært dagmamma en stund og syntes den siden var positiv. Vi var mye ute, spiste sundt osv. MEN mange dagmammaer er inne når det regner, inne når det snør, inne når det er kaldt osv. Barna er minimalt ute og sitter da gjerne i vogna. Det er ingen eller få å leke med. Ingen pedagogisk oppføging. Måltidene kan være så som så. Vi har ulike syn på hva som er ok og mange dagmammaer koser seg med "god" mat oftere enn jeg hadde likt mine barn gjorde. Det er dyrt og man får ikke igjen for pengene. Jeg foretrekker familiebarnehager eller barnehager med 20 eller minde anntall barn. Da får du fordelene med barnehage og dagmamma. Hver sin smak.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Her er det også barnehge;) Grunnen til det er at da vet jeg at mitt barn får den oppfølgingen det trenger, Er ute i stort sett alt vær, får skikklig mat og pedagogisk oppfølging og skikklig tilsyn. Har en dagmamma så vet en ligsom ikke helt hva en får...Ikke noe særlig med en storrøyker som gir barna drittmat og plasserer ungene forran tv. Ikke noe opplegg og ungene er mye inn pga av at dagmamman ikke gidder og være ute i regn vær. En vet i mange tillfeller ikke hva man får. En kan være kjempeheldig og få en fantastisk dagmamma men kan jo også være ekstremt uheldig... Dessuten er det jo også svindyrt i forholdt til barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå