J -76 Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Heisann jeg har lyst til å kjøpe et saueskinn som kan ligge i seng og vogn. Noen som kan anbefale? Korthåret/langhåret? Hva slags butikk? etc Tusen takk! :-)
-˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙- Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Nøstebarn sitt!!! https://nostebarn.no/wp/produkt/Barneutstyr-Babyutstyr-okologisk-Ull-Liggeunderlag-Lammeskinn-Soveskinn-Lammefell-Babytepper/Soveskinn/ Spedbarn sover bedre, legger hurtigere på seg og gråter mindre når de ligger på Soveskinn, viser en undersøkelse ved Cambridge Maternity Hospital i England. Våre australske Merinolammeskinn er spesialpreparert for bruk til baby, fri for alle rester av stoffer brukt under garvingen (behandlingen). Et stempel bak fra AWC garanterer dette. Merinosauen har en langt finere og mykere ull og tettere pels enn alle andre kjente saueraser, og er derfor perfekt til soveskinn. Pelsen klippes i jevn høyde, det er viktig for at ullfibrene skal gi fast og god støtte for kroppen (ikke for mykt), minst mulig friksjon mot huden og samtidig sikre et isolerende luftlag under barnet. Jevn pelshøyde hindrer også at barnet for ullhår inn i munnen. Soveskinn isolerer både mot varme og kulde, og brukes hele året. Små uhell tørkes av med en fuktig klut, ellers skal soveskinnet kun luftes og ristes. Ullens innhold av lanolin virker bakteriehemmende, og skinnet vaskes derfor sjelden. Kan maskinvaskes ved 30 grader ullprogram, med såpe for ubehandlet ull. Sauerasen som brukes til våre skinn er iblandet en engelsk rase. Denne blandingen har ikke de problemene som medfører det mye omtalte smertefulle inngrepet mulesing. Det er godt å vite at lammene også har hatt et godt liv.
Lemonia Skrevet 28. august 2010 #4 Skrevet 28. august 2010 Støtter meg til anbefalingen om Nøstebarn sitt, det er skikkelig bra. Ettersom barnet blir større og bruker sko ute har vi gått over til et av de billige (BabyShop, Rudo e.l.) i vogna for det blir en del skitt på skinnet når de trasker rundt i sand og søle og det vil jeg ikke ha på de dyre fine skinnene fra Nøstebarn, men i senga eller til de minste i bagvogn er Nøstebarn sitt fantastisk og det beste jeg har prøvd.
Gutt 08 Jente11 Skrevet 28. august 2010 #5 Skrevet 28. august 2010 Nøstebarn sitt er helt sikkert godt altså, men etter min mening VELDIG overpriset! Jeg har da heller valgt å kjøpe tre andre til samme prisen som ett fra nøstebarn. Da har du ett til senga, ett til vogga og ett til vogn. OG jeg har aldri merket stor forskjell i kvaliteten, men her er det sikkert noen som er uenige med meg... I forhold til korthåret/langhåret er jeg mest glad i korthåret mesteparten av året ihvertfall. Barnet kan fort bli for varmt på det langhårede, og den første tiden så er barnet så lite at det fort blir mye hår i munnen på den lille. Babyer har jo sugerefleks, og snur hodet om noe kiler dem på kinnet, noe et langhåret fort kan gjøre. MEN på vinterstid under vognpose er det jo klart at et langhåret fungerer veldig bra! Litt smak og behag egentlig:)
Glade meg:-)3 småjenter<3 Skrevet 28. august 2010 #6 Skrevet 28. august 2010 Jeg har kjøpt ett til 299 på Babyshop og et medisinsk skinn til 800-900, men er best fornøyd med det fra babyshop! Det er brukt hverdag siden januar 07, vasket xx antall ganger i maskin med milo, og like fint og mykt som nytt! Snuppa har det som kasebamse. Kommer også til å kjøpe det samme til lillesøster i magen! Det er korthåret, er vel kanskje helst saueskinn som er langhåret?
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 28. august 2010 #7 Skrevet 28. august 2010 Jeg syntes også skinnene til nøstebarn var overpriset og har kjøpt rimeligere, mulig det er Kaiserskinn. Endte imidlertid opp med å kjøpe ett fra Nøstebarn nå da vi trengte et nytt og større og det er stooor forskjell. De andre jeg har krympet i vask og ble litt stive. Nøstebarn sitt er like fint etter vask og jeg har t.o.m. en kusine som har pleid å tørke det i tørketrommel og det er like fint (tror neppe dette er anbefalt, men.. :-)) Så jeg ville investert i et fra Nøstebarn til å ha i seng og vogn til liten baby. Når barnet blir større og det skal brukes i vogn, klarer det seg med et billigere.
ungmortil3 Skrevet 28. august 2010 #8 Skrevet 28. august 2010 Har brukt det største skinnet fra nøstebarn og sønnen min elsker det. Tar det tilogmed med til hytten når vi skal være der. Merker han sover mye dårligere de nettene det har hengt til tørk etter og ha vasket det. Er dyrt, men skal være ubehandlet og kan vasket i maskin på ullvask .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå