Gå til innhold

Er det verdt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det litt tøft her om dagen....

vi bor et sted uten noen andre jeg kjenner rundt meg.. og har vel ikke så lyst til å dele problemene med venner/familie sånn som det er nå...

Elsker mannen min... men vi har det tøft om dagen... sexlysten min er borte og han er på 110... sier seg selv at vi sliter da... Går sånn greit i dagliglivet da... han tar opp problemer med gjevne mellomrom og jeg prøver å gjøre noe med det, men vi faller ofte tilbake igjen... jeg håper det bedrer seg når gutten vår begynner å sove hele natta da...

Vel, det som er problemet nå om dagen... er at han har vært endel ute i det sist... det gjør i og for seg ingenting, jeg sier det er greit... men nå har han begynt å komme hjem kl 07 på morgenen... DET er ikke greit! JEg har det vondt av det... jeg ligger enda mer våken enn jeg allerede gjør... lurer såklart på hva han driver med... men egentlig så er det ikke så nøye, han er så full når han kommer hjem at så mye kan han ikke få drevet med egentlig! Raver nok bare full rundt med en vi kjenner her... men det som er tøft er at jeg har prøvd å si ifra.. at det er helt greit at han går ut, men kom hjem i normal tid... noen ganger virker det som han angrer litt og sier på sin måte "unnskyld"... men i dag tidlig da han kom hjem var jeg lei/sint/trøtt! Sa vel at dette burde være siste gangen...neste gang det skjer flytter jeg hjem! Da fikk jeg bare høre at jeg burde da skjønne at det ikke var noen trussel... ikke engang da jeg nevnte at han faktisk har to barn å ta hensyn til her... så reagerte han nevneverdig...

Uff, jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å klare å dra... er for glad i han og for bestemt på at jeg ikke vil ut av forholdet, vil at dette skal funke, at det er oss to resten av livet slik jeg alltid har sett på det... vill gjerne klare meg gjennom alt sammen... er en person som gjerne ofrer meg selv for å klare de mål jeg setter for meg selv... litt vanskelig å forstå kanskje... men jeg er ikke en person som ikke sier ifra! Er ikke kommentarer som: kom deg vekk han er ikke verdt det jeg vil høre... For det vil jeg ikke... men i dette forholdet nå, så er det nok han som sliter mest egentlig... han som ikke synes det er topp... også klarer jeg ikke helt å få gjort noe med det! Jeg har nok kommet inn i et helt feil mønster her... Jeg gir og gir og gir... er fleksibel osv... og føler egentlig ikke at jeg ofter meg selv... jo såklart litt, men det skal man jo i forhold spør du meg... men jeg er tydligvis ikke nok for han....

Hmm... lurer på hvordan jeg skal gjøre ting... er slitsomt å hele tiden være sint...og samtidig så har jeg ikke lyst til å bare la ting suse heller... vil at han skal slutte å være ute til 07! men vil ikke nekte han å gå ut heller... for det tror jeg ikke fører til et bedre forhold! Og for den slags skyld... så tror jeg nok det da hadde endt med at han bare gikk ut av ren trass og det bare ble enda mer surt oss imellom og også mer synlig for ungene!

uff, er så veldig lite meg å holde på sånn som dette... bryter så utrolig mange av mine egne prinsipper jeg trodde jeg hadde....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Det er ingen vits å true med noe du vet du ikke komemr til å gjennomføre, han skjønner faktisk at du ikke egentlig mener det han og og derfor bryr seg ikke.

2. snakk med han når han er edru. Hjelper ikke om han er full

3. Si han får være hjemme med barna det er din tur å feste.

Lei deg et hotell rom uten at han vet om ikke si noe men kom ikke hjem før klokka 7 om morgenen neste dag. Ikke ta tlf fra han eller noe denne natten, si han kan legge igjen beskjed på svaren om det er noe viktig.

Ofte må mannfolk som holder på slik få kjenne på kroppen hvordan det er å gå å uro seg for om du er utro/skadet også videre selv før de skjønner hvordan du føler det.

Om han er sint på deg når du kommer hjem kan du si at sånn oppfører du deg hele tiden mens jeg sitter her hjemme og ikke vet om du er hos en annen kvinne, eller ligger skadet/død noe sted.

4. sett ned foten, ja han kan gå ut å feste men ikke for ofte og ikke til 7 om morran, du skal kunne få tak i han om noe skjer med deg/barna og han skal hjem når utestedene stenger slik at du ikke trenger å miste masse nattesøvn av å uroe deg.

Men ærlig talt jeg ville nok revurdert forholdet jeg om han ikk ela seg flat. Det er meg da. At du ikke orker sex er et annet problem en drikkinga/flyinga hans og de to tingene skal ikke blandes sammen. Jeg ville også spurt han om han hadde sex med andre siden han flyr ute hele natta og ikke kommer hjem til deg. (sier ikke at han er utro men jeg antar at en del av deg bekymmrer deg om det og det er faktisk lov å spørre for at han skal innse hvordan dette er for deg.)

Det er ikke normalt at en familiefar flyr ute å fester som en tenåring, drikker seg fullstendig drita og blir borte en hel natt støtt og stadig.

At det skjer en gang eller to i året kan man overse men om det er flere ganger i mnd så er det faktisk lov å si at dette godtar jeg ikke. Barna er ikke bare ditt ansvar så han får stille opp å ta sin del.

Og du kan jo forklare at det ikke akkurat er med å gi deg sexlyst når det blir krangler , sinne og iritasjoner pga av slike valg.

Det beste vil nok være for dere å skaffe hjelp utenfra.

Skrevet

Tusen takk for gode ord!

Er litt got å lese at mine tanker ikke er helt på jordet liksom!

Kom kanskje litt hardt ut altså, men er ikke egentlig daglig kost dette... har bare skjedd noen ganger nå i det siste liksom... og for å unnskylde han bittelitt... utestedet her stenger 07.... og han er typisk i lukkekomiteen om han først er ute... men er uansett slitsomt...

Han merker nok at dette går inn på meg... kommer gjerne noen dager etterpå som han angrer... men det spiller vel egentlig ingen rolle om det skjer igjen... hmm... må nok revurdere om det er verdt det... ser ann litt fremover for å si det sånn....

Det med sex, at det faktisk ikke øker min sexlyst at han holder på slik... det har jeg sagt ifra om, men tror ikke helt han forstår den biten... at det kan påvirke... men så har han heller ikke opplevd å se seg selv i situasjonen!

Tusen takk igjen, gode ord som skal tenkes på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...