Gå til innhold

Noen med stoerre barn som har flyttet til utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar er ikke norsk, hans familie bor i et annet land, engelsk talende.

Jeg har et barn fra et tidligere forhold hvor barnet ikke har kontakt med faren sin av forskjellige grunner. Jeg og samboer har et barn paa 1 aar sammen, mitt andre barn er 12. Vi har pratet om aa flytte fra Norge og bo i samme land som hans familie, men jeg er litt usikker med tanke paa mitt eldste barn. VI har aldri flyttet fra byen vi bor i, han har aldri skiftet barnehage eller skole tidligere. Han sier det er greit for han, men er redd hvordan han vil takle ny kultur, ny skole, "nytt" spraak,(han snakker ganske bra engelsk fra foer) nye venner osv i tillegg til aa flytte fra alt han har her, spesielt da vennene sine og mine foreldre, han er spesielt knyttet til min mor, og hun kommer til aa bli knust visst vi bestemmer oss for aa flytte.

Det er vanskelig for min samboer aa finne seg ordentlig jobb her, da han snakker mest engelsk, lite norsk. Han har hoey utdannelse fra universitet, og vil kunne faa en veldig bra betalt jobb hvis vi flytter, samt hans foreldre vil bli overlykkelige.

Jeg vet liksom ikke hva vi skal gjoere.

NOen som har erfaringer, eller tips om hva dere ville gjort i vaar situasjon?

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt :)

Jeg er delvis oppvokst i utlandet (Thailand) og det var helt fantastisk :)

Hadde jeg hatt en mulighet til å flytte med mann og barn til utlandet, hadde jeg gjort det på sekundet .

For en opplevelse for dere som familie og tenk på så mye nytt man lærer.:)

Jeg sier GO FOR IT:)

Skrevet

hmmm..skal jeg ikke tenke paa de rundt oss da? Bare paa oss selv liksom?

Skrevet

Jeg syns du skal tenke på din fam dvs mannen og barna dine og ikke hva alle andre syns/mener om det .

Anonym nr 1 .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...