JulieTherese Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Jeg har termin 24.Oktober og jeg har mye klær allerede, MEN hvor mange av hvert klesplagg anbefales det å ha? Jeg har bare tøy fra str 56 og oppover fordi jeg skal handle nyfødt klær når hun er født =) Hvor mange strømpebukser? Hvor mange bodyer med lange armer? Hvor mange med korte armer? Jeg har endel av de nå=) Hvor mange ull bodyer? Er det noe annet som er smart å ha på høsten? Vi har allerede to fleece dresser og en veldig tykk kjøredress/høstdress pluss at vi har kjøpt inn vinterdressen som nettopp har kommet i butikken =) Hvor mange sett med sengetøy trenger man? Hvor mange håldklær med hette? Håndklær og vaskekluter sier seg selv =) Hvor mange gulpekluter trenger jeg? Leker, bamser, smekker og tepper har jeg nok av for øyeblikket og jeg kommer til å få mer av de ivrige filletantene til lille snuppa Takk til de som svarer =) Hilsen førstegangs=)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Ikke godt å si hvor mye du skal ha klart. Men ett par tips vil jeg gi deg. Ha noe klær i str 50 klart. Jeg hadde bare handlet 56 til førstemann og tenkte at 50 skulle jeg kjøpe når jeg kom hjem fra sykehuset. Resultatet ble at barnets far og min mor måtte ut på en haste handletur, mens jeg var på sykehuset. Jeg var vel mildt sagt ikke helt fornøyd med endel av klærne, men det fikk bare gå. (mamma fant noen bodyer til 10 kr... de var jo så billig så da hadde det ingen ting å si at det så ut som den som hadde designet de hadde hatt en skikkelig mareritt). Når det gjelder ull så hadde vi to strømpebukser i ull og fire bodyer. Bodyene blir som regel skitne lenge før strømpebuksene blir det. (Vi har forresten vinterbarn) Du trenger strengt tatt heller ikke mer enn 2 hettehåndkler, så har du bytte mens du vasker. Samme gjelder sengesett. Men jeg hadde problemer med å kontrollere meg, det var så mange fine sengesett der ute at tassen har vel minst 4 til både vogn og seng. Lykke til.
Lilleleen Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Vi fikk en stor og varm gutt i januar. Vi hadde kjøpt inn masse klær som vi ikke trengte. Hvis du har litt av alt, så kan du heller handle det du ser du trenger mer av, etter at babyen er født. Da ser du mer hva det går i og hva du trenger ) Lykke til i siste innspurten, fødsel og livet som mamma )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå