Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Skal opereres for inngrodd tånegl og synes det er ûberpinlig. Vet ikke hva jeg skal si på jobb, dette er noe jeg forbinder meg gamlinger og urenslighet. Jeg nekter å tro at det er så vanlig og at det skjer i alle aldersgrupper slik legen prøvde å overbevise meg om..
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Ei venninne ble operert for det samme, 24 år. Ikke noe pinlig ved det.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Hvis du tror legen lyver, så får du bare slite med det. Si på jobb at du skal operere foten, behøver ikke å gi detaljer.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 At du forbinder det med gamlinger og urenslighet betyr jo ikke at det har noe med det å gjøre. Jeg har aldri hørt om noen andre som forbinder det med det. Inngrodde tånegler kommer ofte av at man klipper tåneglen feil så den vokser seg inn i huden på tærne.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 Mange barn blir født med inngrodd tånegl. Hos enkelte utvikler det seg etter hvert, pga. sko som klemmer. De fleste har det genetisk, men det blir ofte ikke plagsomt før de blir eldre. Slapp av, det er ikke utelukkende en oldisgreie.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 Jeg måtte operere tåa mi for samme problem når jeg var 12 år!! Dette er arvelig i vår familie, nesten alle i min familie har operert stortåa på venstre fot.... Men guuud så smertefult det var etterpå! Men jeg måtte jo fjerne halve neglen da. pleier å kalle tåa for "mongotåa mi" hehe....den er ikke veldig vakker akkurat
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Hva i alle dager skulle det ha med urenslighet å gjøre???? I min familie er det faktisk arvelig. Stortåneglene på begge beina vokser ikke bare oppover men også utover og inn i huden. Dersom jeg ikke er flink nok til å følge med og ta det før det går for langt så er legebesøk neste utvei. Sønnen min på halvtannet har dessverre også arvet det, og han kan vel knapt kalles en gamling. Har du ikke mer enn det å være flau over så vil jeg si du er heldig.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #8 Skrevet 27. august 2010 Vel, gutten min ble operert i vår, da var han 7 år. Og legen sa at de fleste han opererte var mellom 6 og 12, hovedsaklig pga trange sko, eller kvinner som bruker mye høyhelte. Og det har over hodet ingenting med hygiene å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #9 Skrevet 27. august 2010 Takk for saklige og informative svar, dere seriøse. Dere som svarer med latterliggjøre (eks har du ikke annet å være flau over..); hvorfor så bitter?? Vi har alle ting som plager oss, selv om vi vet at de er trivielle så betyr ikke det at man ikke lar seg påvirke av det. Men dere har det sannsynligvis mye, mye verre enn noen andre! HI
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #10 Skrevet 27. august 2010 Kan du ikke gå på jobb med sandaler, er ikke så veldig vondt etterpå. Jeg har operert høyre stortå på begge sider. Kirurgen sa også at det var arvelig. Men du får en stor tøff bandage på tåa da
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #11 Skrevet 27. august 2010 Dette er absolutt ikke noe bare gamle folk får, og det er mange fler enn du tror som er operert for dette. Jeg ble operert for inngrodd tånegl selv da jeg gikk på ungdomsskolen... En kompis ble operert mens han var i militæret. Det vises ikke på tærne i dag.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #12 Skrevet 27. august 2010 Jeg har aldri hørt noe om at inngrodde tånegler kan forbindes med urenslighet eller alderdom, så du trenger nok ikke å frykte at folk tror du er urenslig eller noe pga dette. Det ER vanlig og skjer i alle aldersgrupper. Du får nok mer sympati enn stigmatisering. Det høres jo skikkelig vondt ut. Lykke til med operasjon.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #13 Skrevet 27. august 2010 Neida, det er jo så normalt atte . Søsteren min er 23 og har hatt slik ganger. Dersom du ikke ønsker og si det til sjefen så skjønner han/hun sikker at du trenger grunn dersom du sies fro av medisinske årsaker . Lykke til med operasjon .
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #14 Skrevet 27. august 2010 jeg oppererte da jeg var 14 og 17 er arvelig i min famillie.. skjer pga feil klipping, trange sko , osv har ikke så mye m alder dom og gjøre. treng jo ikk si du har opperert kan jo bare si du har litt ondt i foten det er ikke noe og være flau over er jo helt normalt mange som får det ..
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #15 Skrevet 28. august 2010 Kan det være fordi man faktisk kan bli litt irritert fordi du klarer å slenge ut at du forbinder det med urenslighet.. Det viser jo bare hvor korttenkt du selv har vært inntil du fikk dette problemet. Æsj, hun har inngrodde tågnegler, da er nok hun skikkelig urenslig. Sånne fordommer gjør i alle fall meg en smule forbannet. Tanken ville ikke slått meg en gang om jeg hørte om folk som skulle opereres for dette. Derfor lurer jeg på hvor i all verden du har fått den fra!
Lakenskrekk Skrevet 28. august 2010 #16 Skrevet 28. august 2010 Søsteren min på 12 år har også det.. Hun har ikke blitt operert enda, men hun har fryktelig vondt Ikke noe å være flau over! Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå