Gå til innhold

Blir dere "sponset" med utstyr av kommende besteforeldre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurte på om dette er vanelig til vanlig eller om det er kun meg :P. Her skal svigermor betale barnevogn og min egen mor kjøpe vippestol :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk seng, stellekommode, dyne, madrass og sengeklær av mine foreldre. Og mine besteforeldre (mormor, morfar og farfar) spleiset på vogn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mine foreldrene og svigers fikk vi sprinkelseng, barnevogn, barnesete + masse klær. Andremann fikk ikke så mye siden dette gikk videre i arv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til første fikk vi seng og sengeutstyr for 2500 kr fra mine foreldre og 1000 kr fra hans foreldre som vi la i annet utstyr.

 

Til andre fikk vi vanlige gaver til ca. 400-500 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her fikk vi seng, dyne+pute, masse klær,noe leker, reiseseng, vippestol,og sikkert mer jeg ikke kommer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første: Seng med alt utstyr, bilsete nr 2, stol

Med andre: Kommode og kr 10 000.

Og så klart kær, hjemmestrikket og kjøpt, samt leker.

dette fra besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk 10.000,- av svigers, som vi kjøpte vogn og litt annet for.

Husker ikke om vi fikk noe av mamma, men hun har veldig dårlig råd da... Hun kjøpte de vanlige gavene ved fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine foreldre: seng og stellebord, første skolesekk (tradisjon at "mimmi" kjøper barnebarnas første skolesekk)

svigers: barnevogn, første sykkel og VOKSI

søsterene mine: sauefell, klær, stelleprodukter, bleier osv.

svogeren min: pengegaver og diverse dill dall

 

ellers har vi arvet som bare det av min søster, kusiner, venner osv osv. bilseter kjøpte vi selv siden mannen min får det billigere via jobben, ellers har vi fått mye fint i jul osv. Men må som gutten vår begynner å bli stor nok til å mene noe selv om gaver til jul og bursdag, så blir det nok mindre fornuftige gaver, og mer tog og traktor:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av svigers har vi fått barnevogn, seng, bilsete og masse klær og leker.

 

Fra min side av familien har vi ikke fått noenting, annet enn gaver til jul og bursdag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har stått for det meste selv, men de kjøpte mye klær og dill. Pluss at ungene fikk stokke tripp trapp til dåpen av svigers.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk 100.000 av mine foreldre, og 250.000 av svigers. De 250.000 skal fordeles på utstyr til alle barna vi får da, hvis vi er så heldige å flere enn den ene tulla vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått penger til babycall fra Pappa og dyne av Mamma, ellers har vi ikke fått noe utstyr. Men vi har fått hinsides mye klær - nesten for mye! Så nå har vi sagt ifra til samboers familie at vi ikke kan ta imot mer. Vi vil kjøpe litt klær selv også, for det er jo ikke alt man får som er like "oss". Samboers mor fikk nesten hetta av å ikke "få lov" til å kjøpe mer, så det skal ikke forundre meg om det kommer bidrag til vogn. Men vi har sagt ifra at vi virkelig ikke trenger det, og at vi mer enn gjerne kjøper den helt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...