Gå til innhold

Slitte fortenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har reparert fortennene som er veldig slitt pga syreskader?

Hva gjorde dere i så fall og hva kostet det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke gjort det, og vet ikke pris, men jeg vet at det man pleier å gjøre er å slipe ned de ekte tennene og deretter feste på skallfasetter, altså nye flater. Venninnen min har gjort dette på alle tennene i overkjeven, og de er kjempefine.

Skrevet

Jeg har gjort det. Satt på kroner på de seks forreste tennene i overkjeven. Betalte ca. 5000 pr. krone, men fikk støtte fra NAV pga tidligere psykiske problemer. Fikk dekket 90 % av alt over en egenandel på noen få tusen tror jeg det var.. De utleggene jeg fikk selv fikk jeg dessuten skrevet av på skatten, så jeg betalte lite for det selv.

Det er mulig å sette på skallfasetter også, men det gikk ikke i mitt tilfelle fordi jeg også hadde mellomrom mellom tennene, så det ville ikke blitt pent. Jeg vet ikke hva slike koster...

Jeg kan bare anbefale på det varmeste å få det gjort. Det finnes nesten ikke noe verre for selvbildet enn å skamme seg over dårlige tenner. Tenner er i stor grad knyttet til andre folks inntrykk av deg, og det er vanskelig å skjule dårlige tenner uten å virke sur og mutt ;-)

Skrevet

21:42

Bulimi da eller? Jeg har virkelig syreskader på mine tenner, og har tidligere hatt bulimi og det sliter jo veldig på tennene. Dette sliter jeg med nå i ettertid og liker virkelig ikke tennene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...