Gå til innhold

Trenger man vippestol`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke dette til førstemann, men lurer på om jeg kanskje har lyst på det nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger det ikke,men jeg syntes det var greit å ha, sånn hvis man skal lage mat eller vaske eller noe, så slapp han å ligge på gulvet hele tiden :) Artig å følge med på hva mamma gjør :) Så kommer til å bruke det på neste også :)

Skrevet

om du ikke trengte det til første, så trenger du jo strengtatt ikke det nå heller. Jeg syntes det var praktisk med vippestol når babyen ble såpass stor at den begynte å spise litt grøt ol.

Skrevet

Jeg hadde veldig glede av vippestol, tror min lille synes det var greit å komme litt opp fra gulvet også :)

Jeg vil si klart JA!

Skrevet

hvordan skal de ellers spise fast føde før de klarer å sitte i stol selv?

Skrevet

Med tvillinger var det gull verdt.

Skrevet

Du klarer deg helt sikkert uten, som de andre også sier, men jeg har brukt det til begge mine og har vært veldig glad for at jeg har hatt en. Spesielt der den yngste er nå, når jeg legger han på gulvet snur han seg over på magen nesten med en gang, men etter en stund blir han sliten og kommer seg ikke tilbake på ryggen. Hvis jeg snur han på ryggen, så snur han seg tilbake på magen med en gang, selvom han allerede er utslitt. Han må jo øve seg for å bli enda sterkere og for å etterhvert klare å snu seg tilbake selv, men det er veldig godt for oss begge at han får en lite pause i vippestolen av og til, feks når jeg lager mat eller vasker så jeg ikke har mulighet for å snu han hele tiden.

Vi har også brukt den ved mating, men det er jo fullt mulig å ha dem på fanget mens man mater i begynnelsen og hvis man venter til de er 6mnd med fast føde er det sjeldent noe problem å la dem sitte oppreist med støtte i en vanlig stol.

Skrevet

Tror det blir større "behov" for det når man får nr 2. Greit og ha til og feks sette ungen i mens du lager middag, så har du oversikten. Kommer selvfølgelig ann på hvor gammel førstemann er. Jeg har 3,5 år mellom nr 1 og nr 2 og da syntes jeg det var veldig fint og ha vippestol :).

Skrevet

Vi hadde aldri vippestol til noen av våre og følte aldri noe behov for det.

Skrevet

Hvis babyen kommer i en slik fase der h*n må være med mamma overalt, er det praktisk å flytte vippestolen fra rom til rom. Hun er 5 mnd nå, og jeg kan bære henne i vippestolen til dataen for eksempel, hvis jeg vil se litt på data.

Skrevet

Hadde vippestol til snuppa, en særdeles dyr sådan også, men må si at den var lite brukt. Forstår enda ikke helt poenget. Men så hadde vi lekegrind, så dersom jeg skulle lage mat osv så kunne snuppa være der. Før hun begynte å bevege på seg lekte hun jo like godt der som på gulvet. Senere er det jo viktig at de får bevege på seg, og da er vel ikke det beste å sette de fast i en stol? Det er da min mening. Den viktigste funksjonen den stolen hadde her i huset, var at den hjalp snuppa mi å bæsje, hun bæsjet nemlig innen 5 min etter at hun hadde blitt satt i stolen, uavhengig av hvor lenge det var siden sist.

Skrevet

mulig jeg er kjempe kjempe uvitende her altså. men før barna begynner å sitte av seg selv, og skal spise grøt/middag osv hvordan har dere de sittende da? Her bruker vi vippestol, i mine øyne er det FY å støtte de opp med puter osv i stol for større barn. Ikke bruker vi gåstol med "bord" heller.

Skrevet

Jeg følte at den kom godt med. Kanskje ikke starten da hun var så liten at hun såvidt klarte å se over denne for å putte bena oppi. Men etterhvert som hun ble noen uker syns jeg det kom til nytte hvis jeg ville dusje. Hun hatet å ligge på rygg. Men hvis hun fikk se seg litt rundt fra vippestolen så var hun fornøyd. Etterhvert kunne hun sitte i den og se på tv i noen minutter mens jeg lagde meg litt mat. Da hun begynte å spise grøt rundt 4 mnd alder, syns jeg den kom veldig godt med. Vi hadde Babybjørns vippestol. I ettertid ser jeg at jeg skulle hatt Fisherprice rainforest med vibrering. Det hadde fått henne til å slappe mer av.

Skrevet

Jeg har hørt flere fysioterapeuter si at når barna begynner å bli 6-7mnd er det ikke noe problem å sette dem opp med støtte den tiden det tar å gi dem mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...