høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Termin? Bekken? Halsbrann? Åreknuter? Ødemer? Nattesøvnen? Kynnere? Energi? Trening? Jobb?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Termin? 09.09.10 Bekken? Aauuauu, men ingen alvorlig bekkenlösning. Halsbrann? Kommer og går, mye de siste tre dagene. Åreknuter? Tror ikke det... Ødemer? En del i föttene de siste ukene, de siste dagene også i hender og mer generelt. Nattesøvnen? Konstant avbrutt av "Prosjekt snu-deg"...det er tungt og det gjör vondt! Kynnere? En del, spesielt når jeg reiser meg fra sofaen...det er et helt styr å komme seg opp hehe... Energi? Litt av og på, men batteriene lades fort ut! Trening? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAA!!! Jobb? Permittert nå, ble sykemeldt to uker för permisjon pga rygg, hofter og bekken. Dette var morsomt egentlig, minnet litt om å skrive i venneböker når man var små, bare at innholdet er en smule annerledes hehe...
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 27. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2010 Termin? 26.10.2010 Bekken? Bra, merker ikke noe til det Halsbrann? Nei ingenting Åreknuter? Nei, men bruker støttestrømper hver eneste dag Ødemer? Nei Nattesøvnen? Ganske bra nå, var veldig dårlig fra uke 26-29 Kynnere? Nei Energi? Kunne vært bedre, utslitt etter en dag på jobb Trening? Blir dårlig med det siden jeg er utslitt etter jobb, så satser på at jeg får beveget meg en del på jobb (barnehage) Jobb? Ja:) Jobb, skole og praksis - ikke sykemeldt enda!
Evigheten Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Termin? 31.08.10 Bekken? Blitt myyye bedre faktisk, litt øm når jeg beveger meg bare. Halsbrann? Masse! Hele tiden! Spesielt om natta. Au Åreknuter? Nei. Ødemer? Ser ut som en ekstra fot oppå foten noen ganger, hvis jeg ikke har vært flink nok til å hvile. Ellers bare litt merker etter sokkene om kvelden. Nattesøvnen? Våkner 3-4 ganger hver natt, med den teite halsbrannen. Og dobesøk så klart.. Kynnere? 15-20 om dagen kanskje? De fleste kommer om kvelden. Energi? Fikk plutselig masse energi, for tre uker sia, etter 9 mnd helt tappa for krefter. Det varte i to uker, nå er jeg bare trøtt og sliten og leeeei igjen! Trening? Teller "velte seg ut av senga/sofaen"? Jobb? Sykmeldt 100% sia juni. Går ut i permisjon 1. september!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 Termin? 23.09 Bekken? Vondt! Men klarer meg! Halsbrann? Ja, litt Åreknuter? Nei Ødemer? Ja... Fingre og føtter ser ikke ut, pluss fødeleppe/ ansikt Nattesøvnen? Hæ, hva var det igjen? Sover dårlig, og blir i tillegg vekket av lille datter m jevne mellomrom.. Ikke mange timene per natt mao.. Kynnere? Oh yes, en hel del Energi? Fort sliten, men holder humøret oppe=) Trening? Hva kalte du dyret?? Jobb? 100 % sykemeldt, ut i permisjon til uka.
Nat27 Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 Termin? 24.10.10 (uke 32+0 per dags dato) Bekken? Byttes gjerne bort!! Halsbrann? Puster nesten flammer her jeg sitter.. Åreknuter? Nei Ødemer? Nei Nattesøvnen? Ble adskillig bedre når sengen ble bygget opp i hodeenden, samt at min kjære mor kom med silkelaken slik at det ble lettere å snu seg Kynnere? Ja, en hel del. Energi? Opp og ned.. Trening? Minst mulig nå om dagen Jobb? 100% sm pga bekkenløsning, permisjonen begynner 3. oktober. Humør? Er ikke bare pga halsbrannen de kaller meg for "dragen" her hjemme.. (Tok meg den friheten å legge til et nytt punkt )
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Termin? 27.10 (Men blir nok satt i gang fødselen ca 2 uker før) Bekken? Æsj ja..Vondt når jeg snur meg om natta og når jeg går mye. Halsbrann? Ja. Værst om natta. Åreknuter? Nei. Ødemer? Litt Nattesøvnen? Våkner hver natt nå pga opp å tisse, halsbrann og bekkenet. Kynnere? Ja veldig ofte. Energi? Mindre med energi nå Fort sliten. Trening? Blir dårlig med det nå. Jobb? Nope...
Sesilia Skrevet 27. august 2010 #8 Skrevet 27. august 2010 Termin? 22.09.10 Bekken? Vondt! Au! Halsbrann? Jepp! Åreknuter? Nei.. Ødemer? Nei... Nattesøvnen? Hvilken? Våkner ofte! Kynnere? Nei.. Energi? Fint lite! Trening? Rusleturer og sykkelturer med min 4 år gamle sønn... Jobb? Nei, tidlig permisjon fordi jeg er lærer, ingen vits i å starte på et nytt skoleår...
cadence Skrevet 27. august 2010 #9 Skrevet 27. august 2010 Slenger på punktet med humør som ei litt lenger opp la til, well done:) Termin? 01.11.10 Bekken? Som vanlig, null problem Halsbrann? Nja... en sjelden gang Åreknuter? nei Ødemer? nei Nattesøvnen? Er jeg heldig så har jeg ei rolig natt i ny og ne, ellers holdes jeg våken til 03tida av turboloppa i magen, og oppe ved 05tida for dobesøk Kynnere? Minst 20-30 hver dag, definitivt verst fra 13tiden frem til sengetid (da tar jo vesla over, evnt både kynnere og høy aktivitet) Energi? Varierende, mye energi noen dager, andre dager er jeg i lade-modus. Trening? Er 15 minutter på hesteryggen 3 ganger i uka når energien tilsier det. Er rene Battery disse rundene på en av hestene:) Ellers turer med hunden og runder oppi skogen for å sjekke hestegjerder. Jobb? Sykemeldt fra i dag, permisjon fra 11.10.10. Lite nattesøvn, mye kynnere, uforutsigbare vakter i hjemmesykepleien, høyaktiv turboloppe - legen var ikke i tvil. Humør: Variabel, fra GRRRRAVID den ene dagen med bølgedaler skumtopper, til mitt sedvanlige laidbacke humør.
*hopeful87* gutt '10 +spire Skrevet 27. august 2010 #10 Skrevet 27. august 2010 Termin? 03.oktober Bekken? Litt vondt foran bare Halsbrann? Nei heldigvis ikke Åreknuter?Ikke som jeg har lagt merke til, får ikke sett ordentlig på leggene da :-p Ødemer? Ja, pølsefingre og pølsetær. Lækkert! Nattesøvnen? Sliter med å sovne, våkner hver gang jeg må snu på den svære kroppen. Kynnere? Nei Energi?Litt opp og ned, er det varmt ute orker jeg ikke noe Trening? SAY WHAT? :-P Jobb? 100 % sykemeldt, og permisjon fra skolen. Humør? "Hakker" fort på mannen stakkar, enda så snill han er.huff. Bare 5 uker igjen da :-D
mammaigjen!! Skrevet 27. august 2010 #11 Skrevet 27. august 2010 Termin? 30.10.10 Bekken? Ja, men det er ikke så altfor gale. Veldig vondt etter travle dager på jobb Halsbrann? Litt, men hjelper med melk Åreknuter? Nei Ødemer? Nei Nattesøvnen? sover veldig godt faktisk:) Kynnere? litt, spesielt når det er travelt på jobb Energi? 3.trimester ser ut til å bli det beste for meg:) Trening? Nei, bekkenet tåler bare rusleturer Jobb? Ja, jobber som pedagog på småbarnsavd i barnehage. Har redusert fra 80 % til 60% stilling fra neste uke av. Håper det funker- tung arbeid!
Jenteflokken Skrevet 27. august 2010 #12 Skrevet 27. august 2010 Termin: 3. nov Bekken: Ikke så ille enda, men kjenner litt smerter ja. Halsbrann: Yes! Er skikkelig lei av det. Åreknuter: Nei Ødemer: Nei Nattesøvnen: Må opp på do hver natt, og vokner ofte av at jeg snorker! haha Kynnere: Nei Energi: Veldig varierende, noen dager er alt topp, andre dager ligger jeg rett ut på sofaen. Trening: Hehe, nei det er det ikke mye av. Jobb: 100% sykemeldt Humør: Stort sett helt normalt, men merker at jeg blir litt vel mye rørt over triste filmer etc i det siste.
likss *på overtid* Skrevet 27. august 2010 #13 Skrevet 27. august 2010 Termin: 23.08.. ja, den datoen har da passert allerede.. Bekken: Ikke så verst om jeg passer på litt, men stort sett ømt og stivt. Halsbrann: Ikke det grann heldigvis! Åreknuter: Noen tydelige blodårer, men ikke skikkelige knuter Ødemer: Ikke det grann heldigvis! Nattesøvnen: Stort sett uforstyrret, bortsett når baby bestemmer seg for å ha en liten fest inni der, eller kynnerne tar helt av. Kynnere: Nå er magen stort sett helt hard hele døgnet.. omtrent.. Energi: Helt ok, den varer bare ikke så lenge om jeg setter igang med noe.. Trening: Nå de siste ukene er det mest lufteturer med valpefrøken her. Jobb: Gikk ut i permisjon 2. august (for jeg skulle jo føde 23.08, som sagt.. jadda..) Humør: Har vært veldig bra hele veien, men merker at jeg er litt lettere å irritere nå som jeg føler meg ganske så klar for å få denne babyen i hus..
Oppnedx2 Skrevet 27. august 2010 #14 Skrevet 27. august 2010 Termin: 7 nov Bekken: AU! Full bekkenløsning siden uke 20 Halsbrann: You bet! Åreknuter: nei Ødemer: ja, føtter, hender. Nattesøvn: Søvn??? Kynnere: en gang i blandt Energi: På minus siden, en tur på den lokale rema 1000 må etter følges av hvil! Trening: Hehe.. Jobb: 100% sykemeldt Humør: Aldri vært en følsom type, men nå er gråting en del av dagen. Etterfulgt av hysterisk latter og sinte blikk :-) Sjarmtroll. hehe
Voyeur Skrevet 27. august 2010 #15 Skrevet 27. august 2010 Termin? 23.10.2010 Bekken? Skranglete.. Halsbrann? Åreknuter? Ødemer? Nattesøvnen? Kynnere? Energi? Trening? Jobb?
Voyeur Skrevet 27. august 2010 #16 Skrevet 27. august 2010 Dette ble jo helt kluss, prøver igjen! Termin? 23.10.2010 Bekken? Skranglete.. Halsbrann? Innimellom. Åreknuter? Blir større og lekrere for hvert svangerskap.. Ødemer? Hvis det er varmt ute. (har heldigvis vært kald sommer her jeg bor:P) Nattesøvnen? Bedre nå, men er våken en til to ganger. Kynnere? Masse, spesielt når jeg er i aktivitet. Energi? Slettes ikke verst, sammenlignet med hvordan jeg var for litt siden. Trening? Prøver å gå en liten tur hver dag. Jobb? 100% SM, har vært det lenge, sikkert derfor jeg føler meg såpass bra som jeg gjør nå Humør: Rollercoaster. Heldigvis har jeg en mann som er vant til uvær, solskinn og regnbuer om hverandre;)
Gjest Skrevet 27. august 2010 #17 Skrevet 27. august 2010 Artig da Termin? 19. august Bekken? Helt fint Halsbrann? Nei Åreknuter? Nei Ødemer? Ja, grad 2 Nattesøvnen? Veldig bra Kynnere? Nei Energi? Passe høy, høyere nå enn for noen uker siden Trening? Skjønte ikke spørsmålet...? Jobb? I foreldrepermisjon Går igrunn veldig bra, føler meg bra og er den mest tålmodige mtp fødsel. Jeg er på overtid 31. aug, så hvis han ikke er kommet til da, blir jeg satt igang da, så sant det er ledig plass på føden.
Isola&Lille+julegave Skrevet 27. august 2010 #18 Skrevet 27. august 2010 Termin? 10 desember Bekken? Kjenner ingenting Halsbrann? Nope Åreknuter? Fått en på låret. Ødemer? Nope Nattesøvnen? Har vært oppe på do klokka 5 nesten hver natt siden jeg ble gravid. Kan nesten stille klokka etter det. Men nå den siste uken har jeg kunnet sove natten igjennom uten problemer. Kynnere? Nope. Ikke som jeg kjenner i alle fall! Energi? Noe labert. Jobber mye og det tar ALL energien min. Får ikke gjrot noe annet. Håper på å bli delvis sykemeldt fra neste uke, for jeg orker ikke ha det sånn... Har det ikke bra sånn som det er nå. Trening? Veldig lite. Går hele dagen på jobben da! Også begynner jeg på gravid Yoga snart. Jobb? Jobber 100% og vel så det. I dag jobbet jeg fra 9.30 til 19.30...
første i magen- Høygravid! Skrevet 27. august 2010 #19 Skrevet 27. august 2010 Termin: 3 nov Bekken:Har hatt vondt siden uke 14, men ikke grusomt vondt. Det varierer en del, men er ille etter lange treningsturer. Halsbrann: Av og til Åreknuter: nei Ødemer: ja, littegrann i beina av og til, og litt i fingra for ringene har ikke passet på ei stund. Det kan også være fordi jeg har blitt så tjukk (+ 12kg siden ringene ble tilpasset) Nattesøvn: Greit, må opp på do hver natt (siden ca. uke 12). Skal slett ikke klage fordi ettersom jeg har fri hele tida så sover jeg jo så mye og lenge som jeg trenger.. Det betyr gjerne 12-14 timer per døgn. Kynnere: har hatt kynnere siden ca. uke 14 også, særlig når jeg setter i gang aktiviteter fra inaktivitet og også når jeg har vært i aktivitet ei god stund. Energi: Har godt med energi egentlig, men blir utrolig sliten etter en halv dags aktivitet, da må jeg sove resten av dagen + natta Trening: Ja, prøver å komme meg ut på skogstur/ fjelltur/ sykkeltur 3-5 ganger i uka Jobb: Har ikke vært i jobb siden tja.. uke 18? 100% Sv.skapspenger Humør: Det føles som om jeg er naken og 100% forsvarsløs. Folk (typen) kan bare "slå meg ned" med hver minste kommentar. Begynner å grine av de minste ting.. er slett ikke slik til vanlig
HELomvending Skrevet 27. august 2010 #20 Skrevet 27. august 2010 Hihi, Artig ..(= Termin? 09.09.10 Bekken? Snodigste bekken i hele verden. Bekkenløsning startet i uke 20, som baaare det, prøvde 30 mi med akkupunktur , og VIPS helt fin! At det nå de siste to ukene har begynte å knirke litt igjen, det skal det faktisk få lov til å gjøre. Det kunne vært så forferdelig mye verre! Halsbrann? AAh... Fra helvette. Sorry. Så hørte jeg her om dagen at mødre av barn som blir født med mye hår på hode plaget veldig ofte av mye halsbrann siste mnd.(??) hihi. Man skal høre mye rart før øra faller av. (= Kjøpte min 20 pakke med LINK på apoteket i dag., Og da kommer fr. lur-ond-apotek-teknikker og sier at; Nei, det der funker ikke, og ikke bra nok, prøv detta du, "Gaviscon(eller no..)" jeg gikk som en epleptiker med anfall en halvtime etterpå å frotset av munnen. STYR UNNA! Åreknuter? Nei, det slapp jeg, men skulle GJERNE byttet med mine 600 herlige strekkmerker som har tatt inntog på magen. Noe så vakkert! Ødemer? Kun høyre hånd. hehe Skikkelig Michelin til tider . Ganske så skremmende. (= Nattesøvnen? NEI. Finnes ikke lenger. Hvem trenger vel søvn? Stakkar naboer, tror sikkert vi har oss hver gang jeg PRØVER å snu meg i senga.. "Pust, pes, stønn, klynk, ynk, FAEN, pust, pes..Ahh, sånnn...." og på'n igjen kvarteret etter. Kynnere? Massevis. Har hatt masse siden uke 23, så gleder meg veeldig til de plutselig blir regelmessige.,(= Energi? Les: pust, pes. Trening? Pust, pes. (= Lånte hunden til mamma en stund her, og gikk faktisk flere turer daglig, men ble dårlig med det nå når bekkenet begynte å tulle igjen. Er selvfølgelig medlem på SATS her, men kun støttemedlem. (= Har ikke satt mine ben der siden februar. Jobb? Permitert! Var sykemeldt av og på i 2,5 mnd før dette grunnet høyt blodtrykk. Humør: Ikke så verst, trodde jeg. Helt til jeg fikk med meg den " Vi trår varsomt" diskusjonen til sambo og mamma. DE lo godt ja, og jeg ble sint. (= Ellers griner jeg bare jeg ser et stearinlys nesten. for to min siden var det" Bryan Adams - (Everything I Do) I Do It For You" som fikk det til å brake her. Samboer bare rister på hode han.. Buhuuuu! (= Syns det er litt koselig jeg da, her jeg sitter i min egen lille gravid-verden. Gleder meg så VANVITTIG til å få gutten min i hendene mine, men jeg skal virkelig nyte de siste dagene!! Lykke til videre damer!
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 27. august 2010 Forfatter #21 Skrevet 27. august 2010 he he:) Likte den med humør!! Humør? Helt krise! Den ene dagen hulkgråter jeg fordi jeg ikke blir tilbudt favorittplassen i sofaen så fort jeg kommer inn døra fra jobb, for så å gledesstrålende foreslå middag, og så bli fylt med raseri når sambo rynker på nesa av forslaget (ofte noe merkelig, som stekt ris og blomkålsuppe - sammen!) Morsomt å lese hvordan alle dere andre har det:)
ev@drian Skrevet 27. august 2010 #22 Skrevet 27. august 2010 Termin? - 28.10 Bekken? - Nei Halsbrann? - Ja, men ikke veldig plaget Åreknuter? - Nei Ødemer? - Nei Nattesøvnen? - Hvafforno? 2-6 timer i døgnet ca... Kynnere? - Ja, endel. Litt varierende... Energi? - Ganske bra, til tross for natte"søvnen" Trening? - Nei? Jobb? - Student, så jeg leser ja.
lillerosin87 Skrevet 28. august 2010 #23 Skrevet 28. august 2010 Termin? 27.september Bekken? Vondt om morgenen, men løsner seg greit utover dagen Halsbrann? Av og til, ikke mye plaget. Åreknuter? Nei Ødemer? En del ja.. Nattesøvnen? Begynner å bli veldig dårlig. Blir kvalm uansett hvordan jeg ligger og våkner opp i ett sett. Kynnere? Siden uke 20-etellerannet, og vært jevne og kommet ofte siden da. Energi? Blir bare mindre og mindre. Trøtt hele tiden. Trening? Uff, kunne vært mye flinkere. Jeg som var såå flink i begynnelsen. Jobb? Går de siste nattevaktene før permisjonen starter nå i helgen. Merker at det er på høy tid å rulle inn teppet, så det skal bli godt med litt fri.
Mathoka Skrevet 28. august 2010 #24 Skrevet 28. august 2010 Termin: 04.10.10 Bekken: Auauau...synes fysio har prøvd alt nå, kun laser og støttetape som gjenstår, noe jeg helst vil slippe XXXX for at alt blir bra etter fødsel!!! Halsbrann: Ja, kommer stadig oftere nå og dårligere effekt av Link nå også. Åreknuter: Tror ikke det... Ødemer: Nei, men håper jeg har vann i kroppen ettersom jeg har gått opp snart 15 kg... Nattesøvn: Hva er det??? Kynnere: Nei, vet ikke hva det er ennå heller... Energi: Hæ??? Trening: Nope...*lengter til å begynne igjen* Jobb: 100% sm ut sv.skapet pga bekkenløsning Humør: Berg og dal-bane, men mest nedover på den banen da...
mamma.for.2♡ Skrevet 29. august 2010 #25 Skrevet 29. august 2010 Termin - 1. oktober Bekken - Kunne ha vært verre, men ja... kjenner det litt når jeg tyner meg... Eller etter en lang dag på jobb.... Halsbrann - Kom i uke 34 engang... men ikke så gale at det er plagsomt. Åreknuter - Tror ikke det... Ødemer - Nope Nattesøvnen - Overraskende god nattesøvn... selvom jeg våkner når jeg må snu meg. Kynnere - Vet ikke. Har jeg kjent noe så har jeg ikke visst at det var det jeg kjente i så fall... Energi - Fint med energi også. Kommer vel av at jeg får nok søvn om natten tipper jeg Men selvfølgelig, ikke så mye som før graviditeten... Men det håper jeg kommer tilbake med tiden... Trening - Trener 1 gang i uken, pilates for gravide. Fin trening! Jobb - 20% sykemeldt siste 4 ukene før permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå