Gå til innhold

Jeg er en tenkende og kreativ sjel, men totalt handlingslammet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bli sprø av meg selv. Jeg har så mye fantasier i hodet mitt. Så mye jeg vil gjøre. Jeg legger planer. For eksempel så har jeg etter flere år ikke klart å innrede huset mitt, fordi jeg ikke klarer å bestemme meg for hvordan jeg vil ha det. Jeg har på en måte mange ideer og noen stiler jeg liker bedre enn andre. Jeg kan godt blande. Men når jeg skal kjøpe noe, så lar jeg heller vær i tilfelle jeg skal angre eller at jeg finner ut at det ikke passer inn, og at jeg dermed har kastet penger ut av vinduet.

Jeg er IKKE gnien, langt ifra. Jeg er som regel blakk et par dager før neste lønn kommer og jeg tjener mer enn gjennomsnittlig.

 

Jeg har også planer for hvordan jeg vil spise og trene. Jeg blir så motivert når jeg tenker på det, men når neste dag kommer finner jeg ingen motivasjon til å gjøre det jeg har tenkt ut. Før kvelden kommer igjen, da er jeg plutselig motivert igjen. Surfer etter mattips, treningstips, interiørtips og gud vet hva. BLir SÅ motivert. Men neste dag igjen, så føles alt meningsløst. Jeg holder på å bli gal av meg selv. Jeg vil bli et handlende menneske. Jeg vet det bare er å gjøre..... Jeg pleide å være kjempeflink til å trene. Da måtte jeg la være å tenke og bare ta på joggeskoen og løpe en tur.

 

Da jeg var lita, hadde vi dårlig råd. Jeg hadde lite å holde på med, så jeg var nødt til å bruke fantasien. Jeg tenkte mye. Jeg kunne også se på leker i en lekekatalog og fantasere om at jeg lekte med leken.

Jeg var hekta på møbelkataloger fra før jeg begynte på barneskolen. Innredet hus og rom i hodet mitt.

 

 

Hodet mitt er stappet og jeg kommer meg ikke av flekken. Kanskje jeg bare burde kaste pc, tv og alt som er. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få utrettet noen av ideene mine.

Jeg har skrevet planer for hva jeg skal gjøre neste dag. Men så dukker det opp noe annet, også går planen i vasken. Jeg er veldig god på å være fleksibel også :P

 

Er det bare jeg som er sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kunne jeg skrevet selv! Eneste forskjellen er at jeg faktisk innreder og innreder (elsker det). Problemet er at jeg får nye ideer etter en stund, og så er det å innrede på nytt igjen.

I tillegg er jeg et alt eller ingenting menneske, og der tror jeg noe av sakens kjerne ligger. Jeg kan f.eks ikke nøye meg med å tørke over kjøkkenbenken og være fornøyd. Jeg må ta hele huset, eller ingenting, og da blir kjøkkenbenken stående. Dette mønsteret går igjen i alt.

Hver gang man da skal gå til handling, er det jo som å gå opp Galdhøpiggen. Dermed forsvinner motivasjonen.

Kreativ? Yes. Jeg kunne levd av å selge ideer, hvis det gikk an. Men gjennomføre dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, godt vi er i samme sko :o)

Jeg er også et alt eller ingenting menneske, og det kan være et problem, det betyr at jeg må ha god tid når jeg skal gjøre noe. Etter at jeg ble mamma fikk jeg mye mindre tid, dermed ender det opp med at jeg ikke gjøre noe annet enn å bare være mamma for barnet mitt.

Jeg kan heller ikke nøye meg med å bare moppe over kjøkkengulvet, eller tørke over kjøkkenbenken. Jeg må rundvaske heele huset om jeg skal være fornøyd, i det minste hele kjøkkenet og det betyr også i skuffer og inni skap. Ellers føler jeg at det er liten vits.

Når jeg trener så må jeg helst trene 4 ganger i uken. Hvis jeg ikke klarer det, så er det ingen vits. Jeg vet jo at det er helt på jordet å tenke slik, men sånn er da jeg. Er ikke fornøyd med å gjøre ting halvveis, og det er kanskje derfor jeg blir handlingslammet .Istedet for å gjøre ting halvveis så lar jeg heller bare vær.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt å være sånn. Hvis jeg har bestemt meg for å leve sunt, men faller i fella å spise en ussel sjokolade, da kan jeg like gjerne spise usunt resten av dagen, for da er opplegget liksom ødelagt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...