Gå til innhold

Trenger hjelp angående vaskemaskin.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er temmelig frustrert. Vi kjøpte ny vaskemaskin for ca et år siden, og nå har den begynt å tulle. Den vasker ikke tøyet skikkelig rent lenger og slutter før den er ferdig å sentrifugere. Tøyet er da fullt av vaskepulver og skikkelig vått når maskinen er "ferdig".

 

Det jeg lurer på er om det er noe reklamsjonsrett på dette? Siden det bare er ett år siden vi kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maskinen kan stoppe før sentrifugeringa hvis det sitter fast noe i lofilteret.

Har du sjekket dette?

Jeg trodde engang maskinen min var gåen, men så var det bare en liten spenne som satt fast i filteret. Har gått som en klokke i mange år etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men på displayet står det "end", og det betyr at den er ferdig.

 

I tillegg har tiden på displayet jukset i det siste- når det står at vasken tar 1 t og 32 min, så kan det plutselig etter 30 min stå at resttiden er 20 min.

 

Altså har den plutselig hoppa over 1 time. Noe må jo være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal i alle fall ha to års garanti på feil på deler/maskinen.

 

Det kan ikke være at du har puttet for mye klær i maskinen? Vår hadde en tendens til å ikke gjøre seg ferdig når mannen vasket klær.

Fant etterhvert ut at han stappet maskina til max. Var ikke plass til så mye som en ekstra sokk.

 

Ta kontakt med butikken der du kjøpte den og be de semde noen til å se på den.

 

Kjøleskapet vårt røk 2 uker før garantien gikk ut. Fikk reperatør to ganger og til slutt nytt kjøleskap (med ny 2 års garanti).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sjekk kjøpsloven. Det er fem års reklamasjonsrett! Du kan jo søke etter kjøpsloven på lovdata.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Skal høre med samboer når han kommer hjem om han vet noe mer om dette og eventuelt kjøre innom Expert imorgen. Blir bare så stressa og lei meg når jeg har masse klær å vaske og noe slikt skjer.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...