Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Jeg sitter her, med to små jeg må få i seng, og i uke 39... 10 dager til termin... Burde vel ikke bli overrasket, men ble det likevel da jeg forstod at han holdt på å skifte til bytur.. Hadde avtale med to kompiser, som han sa..Hadde nett bestemt det på tlf.. Har ikke hørt med meg, men vet jo at jeg ikke har andre planer enn å kanskje få tatt igjen litt søvn.. Sa at jeg ikke likte å bli tatt som en selvfølge, at jeg ikke likte å skulle ha barna her aleine mens han festet. SKal jo ikke ta sorgene på forskudd, men hva om fødselen starter i natt? Da får jeg vel be barnevernet ta hånd om dem mens jeg selv føder... Vi iallefall ikke la dem være med en påseilet far, heller ikke kan jeg ta dem med på føden, og med på føden vil jeg heller ikke ha ham.. Er dette helt vanlig, og jeg som er hårsår? Hvilke avtaler har dere gjort med dette "edru far før termin"spørsmålet. Er jeg sur og vrang hormonell dame, eller kan man forvente at den vordnede far stiller mer opp..
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Min var edru to uker før. Max en pils til maten. I tilfelle.. Det er jo ikke alkohol eller bytur som egentlig er et problem. Men prinsippet! Her må man selv hoppe bukk over fest med alkohol i nærmere 1,5 år. Så kan de vise den lille gesten tilbake å være avholden et par uker før, mener nå jeg da.
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Når jeg hadde 1 uke igjen til termin med storesøster var jeg sjåfør for bf og beste kameraten. Babyen skulle jo ikke komme enda, så det var ikke noe problem. Var hjemme i 3-4 tiden. Vannet gikk kl.7 hehe. Gikk og la meg og sto opp igjen i 11-12 tiden, vannet gikk fortsatt så da reiste vi. Det var min avgjørelse, men kanskje ikke så lurt. Det gikk godt =) Syns ikke du er hårsår da. Syns han burde respektere at du ikke vil at han skal gå ut.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Det er jo ikke verdens største overtramp. Men bare å stikke, og ta det som en selvfølge er IKKE greit. Dere skal være enige om det. Jeg hadde aldri tatt med en brisen mann på fødsel. Aldri!
2 små og en undulat Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 Jeg synes det er drøyt av han å stikke på byen og drikke når du er så nærme termin. Og at du skal få to små i seng, samt at du sikkert må stå opp med dem i morgen tidlig, synes jeg viser liten sympati. Han burde holdt seg hjemme, ev dra ut en liten tur, og stå opp med barna i morgen slik at du fikk hvile ut. Du skal snart føde og trenger den energien du kan få!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 Herregud for en fyr da. Har han planer om å være med ruset på en evt fødsel da? Jeg mener ikke at du bør stille krav (eller kanskje det også?), men det er jo jaggu rart at han er villig til å gå glipp av en fødsel. Min samboer hadde ikke fått bli med hvis han var ruset i hvert fall, men han holder nå seg edru og tilgjengelig selv da. Greit nok at han går ut, for all del, men hva med å hjelpe deg med å få ungene i seng først, og i det minste ha nok respekt til å ta opp med deg om det passer at han går ut og du tar av deg av ungene alene? Nei, fortell han hvor landet ligger i morgen, ikke la han sove ut rusen og få en rolig dag fordi han er fyllesjuk! Legg planer tidlig i morgen, la han være med ungene fra morgenkvisten av. Dra til ei venninne eller noe og finn på noe gøyt. Ikke finn deg i å bli behandlet respektløst i hvert fall, det blir ikke noe bedre med tiden hvis listen blir lagt slik så tidlig!
Verbena Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Skulle likt å se at det skjer her i huset gitt. Da hadde det nok blitt mer enn månelyst kan man si. Ikke aktuelt at mannen her i huset drikker noe mer enn max 2 øl siste 3ukene før termin når vi engang skal ha en sammen. Jeg har 2gutter fra før å eldstemann ble født 16dager før termin så man vet aldri. I tillegg har jeg kjappe fødsler så når jeg kjenner noe bør jeg helst være på tur til føden innen 20-30min! Så du er definitivt ikke hårsår. Enig med den over her som skrev at du burde lage deg planer i morgen tidlig på dagen, så han må opp å ta seg av jentene deres. Er ikke greit å ta det for gitt at din høygravide dame sitter hjemme å tar ser av 2 små, mens far drar på fylla med kompisene. Tror faktisk jeg hadde vært så slem at jeg hadde ringt svigermor å "sladra" jeg =P For hun hadde værtfall ikke funnet seg i den oppførselen fra sønnen sin.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #8 Skrevet 27. august 2010 Hi her- Takk for støtte og oppmuntring! Er egentlig veldig enig med henne over- som anbefaler å dra alene ut av huset tidlig i mrg-så han må ta seg av barna på egenhånd- fyllesyk eller ei Har litt vondt for å dra fra barna da...men i lengden er de jo tjent med en far som forstår at han må stille opp. Ps. Drar ikke før han er i stand til å ta seg av dem altså-de skal ikke lide for pappaens feil!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #9 Skrevet 27. august 2010 Her var sambo edru 1 mnd før termin, men jeg hadde et veldig trøblete svangerskap, og ikke er han noen fyllefant, så han synes liksom det var greit sånn, og det er jeg jo veeldig glad for
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #10 Skrevet 27. august 2010 Jada,mannen er teit. MEN,om du reiser i morgen tidlig og lar en fyllesjuk(kanskje fortsatt full) mann passe to barn da er du uansvarlig! Stakkars barn,ikke straff dem i det minste
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #11 Skrevet 27. august 2010 Til deg 21:48 27.08.2010 Neida.selvsagt ikke! Jeg ville aldri latt barna mine bli alene med en full/bakfull far! Det er han jeg vil "skal smake sin egen medisin", ikke barna! Les mitt innlegg 21:14 Vennlig hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #12 Skrevet 28. august 2010 Tror ikke at barna ville lidd så mye om far var redusert da. Mange som er alene med barn som må ta seg av dem selv når de er i dårlig form. Hvordan gikk det, HI? Håper at du lot han passe dem hele dagen! Hilsen 19:55
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #13 Skrevet 28. august 2010 Hehe.. Han kom faktisk tidlig hjem-hadde ikke vert det helt store, da de single kompisene hadde forduftet litt etter litt og han tuslet hjemover Stod opp relativt tidlig i dag, jeg drog avsted på litt shopping, han leverte eldstemann på barnebursdag og tok med minsten på handling på Biltema Lagt en av barna hver, ikke hverdagskost det...Nå har vi kost oss med god mat og film,og skal køye Han har ikke drukket noe i kveld, heldigvis, og det uten at jeg har sagt noe om den saken.. Så noe av det jeg sa i går før han gikk har tydeligvis gått inn Prøvde å fokusere på å si hva JEG følte rundt det å bli tatt som en selvfølge, og undring over hva vi skulle gjøre med barna hvis jeg måtte inn på Føden, i stedet for å anklage ham, eller nekte ham å gå-Og det funket!! Takk for oppmuntring og støtte fra dere! Klem fra HI
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #14 Skrevet 29. august 2010 En ting er at han drikker så tett opp til termin, en annen ting er jo at det er total mangel av respekt mellom dere. Det er vel vanlig å avklare på forhånd med partneren sin når man skal ut på byen når det er barn inne i bildet? Hvorfor i all verden har du valgt å få 3 barn med en sånn fyr? Høres ut som dere ikke har det beste utgangspunktet, og dere kan umulig være særlig gamle. Ingen mann ville oppført seg slik med mindre han er <22 år.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2010 #15 Skrevet 29. august 2010 Godt å høre at det gikk så bra, HI! Det viser nok at han hørte på deg og tok hensyn like vel Lykke til videre i svangerskapet og med fødselen Hilsen 19:55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå