Gå til innhold

Skal bidragspliktig betale mer når det kommer "ekstra" utgifter for barnet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alenemor og mottar barnebidrag fra barnefaren. Jeg må med det samme si at vi har et veldig godt forhold, har privat avtale om bidrag, og han betaler punktlig. Har også øket bidraget to ganger etter hvert som datteren vår har blitt eldre, ingen problemer.

 

Nå viser det seg at datteren vår må ha briller. På grunn av litt komplisert syn blir de dyre, flere tusen. Jeg er student og har veldig lite å rutte med. Nå lurer jeg på om det vil være feil å be barnefaren om å bidra med litt ekstra til brillene. Han er veldig snill, så antaelig sier han ja uansett hvis jeg spør, men jeg har ikke lyst til å utnytte snillheten hans.

 

Skal den som betale bidrag være med på "ekstrautgiftene", utenom det vanlige bidraget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det tror jeg ikke. Det er ikke superkomplisert, men hun må blant annet ha glass som enten blir veldig tykke og tunge, eller ganske dyre. Jeg vil ikke at hun skal måtte gå med "colabunner", så det blir de dyreste. Sikkert ikke voldsomt dyrt for briller, men det er flere tusen og for meg er det veldig mye penger så lenge jeg er student.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å spørre optiker/øyelege om det er briller som bør dekkes av nav. Det hender de glemmer å si fra om det selvom det burde være en selvfølge at de gjør det. De dekker det i prinsippet når det er skjeling, mye skjeve hornhinner, stor forskjell i styrke på øynene og mulig noen ting jeg ikke kommer på nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjaa.. han SKAL jo ikke betale mer, for da skulle han jo isåfall betalt mindre om du ikke bruker så mye på henne en mnd. hvis du sjønner..

Men du kan jo godt spørre ham syns jeg.

 

Du kan jo legge det fram slik, at hvis hun skal ha skikkelige briller, så har du ikke råd, og må dermed låne penger eller lignende.