Gå til innhold

HJELP! Jeg har gått med flere hull i tennene i over et halvt år nå..har ikke hatt råd til å fikse det opp. Nå har jeg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

konstant tannpine hver eneste dag, og spiser paracet og ibux annenhver time døgnet rundt. (gjort det siden april..)

 

Jeg har begynt å få vondt i tannkjøttet, rundt de tennene jeg vet jeg har hull i. Men nå kjenner jeg også at enkelte tenner kjenner litt løse ut hvis jeg trykker/dytter i dem!

 

Skal tenner kjennes/være litt løse, eller holder jeg på å bli tannløs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du synes tannlege er dyrt, men kan garantere deg at det blir bare dyrere jo lenger du venter.

 

Hvorfor går du ikke til den kommunale tannlegen? det koster jo gjerne mindre enn en ordinær hårklipp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tannleger her gir faktura..Har sjekket med dem alle.

har t.o.m søkt sosialen om støtte til dette, men fikk avslag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spist smertestillende hver eneste dag siden April?!

Da er det ikke bare tennene jeg hadde vært bekymret for....

 

Lån deg penger, bruk kredittkort eller hør om du får faktura hos tannlegen.

Det blir mye dyrere om du må rotfylle f.eks.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du MÅ jo bare komme deg til tannlegen på en eller annen måte.

Har du ikke foreldre du kan låne penger av? Besteforeldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du har gjort er å gjøre ditt bagatellmessige tannproblem alvorlig, og ikke minst dyrt.

 

Der er ikke rettferdig, men det er vitktigere å gå til tannlegen til dårligere råd man har, det er utsettelser som fører til de virkelig store regningene. Søstra mi prioriterte ikke tannlege mens hun studerte, med det resultat at det som hadde vært boring og plomber da det oppstod ble rotfyllinger og en tannlegeregning på 30 000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ingen form for nedbetaling hos tannleger? Har du spurt hos tannleger om det går an?

 

Det er ikke bare å bestille seg time hos den kommunale tannlegen, det er ikke for hvem som helst. Men som en annen her skriver, dette må du få gjort noe med snarest. Dersom du har spist smertestillende i månedsvis kan det være alvorlig for f.eks. leveren din. At det er reseptfritt betyr IKKE at det er ufarlig! Tennene blir verre etter som tiden går, og du kan få betennelser i tannkjøttet.

 

Lykke til, jeg håper virkelig du finner en løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du? Tannlegehøyskolen i Oslo fikser tenner for en betraktelig lavere pris enn andre tannleger. En jeg kjenner fikk 75% prisreduksjon der kontra vanlig tannlege. Og at blir bra gjort. Dem slipper ikke amatører løs på tennene dine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hos tannlegen en gang så hadde jeg for lite penger på kortet, så jeg fikk med meg regning hjem. Husker ikke hvor lang betalingsfrist jeg hadde, men tror det var en liten stund i hvertfall. De fikser tennene først, så betaler du etterpå..

 

Du må rett og slett komme deg til tannlegen. Jeg har brukt over 10 000 kr på tannlege det siste året, og jeg er student! (betalt av egen lomme..).. Så når jeg får det til å gå i rundt så må vel du også få det til på et eller annet vis ? Kutt ut goder som godteri, snax, dyr mat, bil osv.. Det er viktig å ta godt vare på tennene.. ! Håper du får det til på et eller annet vis.. Spør familie eller venner om hjelp.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det du rent praktisk spør om mht tennene:

 

Du kan få vondt i tannkjøttet etter lang tids tannsmerte. Har for eksempel tannsmertene gjort at du har pusset ekstra forsiktig på de tennene hvor du har hull? Da kan du ha fått betennelse. Blør du når du pusser? Da er det et tegn på en tannkjøttsnetennelse.

 

Tenner sitter ikke bom fast. De er litt bevegelige, resultatet hvis de hadde vært urikkelige ville ha vært at de knakk når du skulle bite over noe hardt. De kan føles løsere når du har en midlertidig betennelse, men dette vil gå tilbake når du har fått renset og stoppet betennelsen.

 

Gå til tannlegen så raskt som mulig! Er det noe du skal prioritere penger på, så er det dette. Det koster jo også litt med smertestillende, så du hadde kanskje fått gjort en god del med de pengene du har brukt på det siden april :)

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

Jeg har allerede "lurt" til meg en time; Vært hos tannlegen, fått fisket et hull, og sagt at jeg hadde glemt kortmappa mi..

 

Da fikk jeg en regning. Men fikk streng beskjed om at neste gang måtte jeg betale der og da. Og slik er det med alle tannlegene i denne byen..

 

..Åh, tannverk er det jævligste som finnes!:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...