Gå til innhold

Er blodprosent 9 lavt?? Hva er normalt å ligge på?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kommer helt an på hva du hadde fra før. Min er på 7 og er lav i forhold til normalen, men min har alltid lagt der, så legen stiller seg ikke bekymret lengre.

9 er vel ganske så normalt, trooor normalen er mellom 10-12 om jeg ikke husker feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 er jo i for seg ikke lavt, men det kan være lavt for deg. Så lenge ikke legen har sagt noe har du nok ikke noe å bekymre deg for :-) så sant den ikke synker enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Men tror dere jeg kan ta jern piller uten at legen har sagt noe? Sånn at den ikke synker enda mer..

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal vel egentlig ikke ta jerntabl og lignende uten å høre med legen først! Men når den ligger på 9, tror jeg helt ærlig det ikke vil være så farlig å ta det i og med du har jo bare to uker til termin. Hadde det vært meg, hadde jeg tatt, men jeg kan bare svare for meg selv :)

 

(jeg som har svart deg på de over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt lavt, ja.

Normalen ligger på rundt 11 til 16 tror jeg.

Å ta jerntabletter har ikke noe innvirkning på HB (troooor jeg da, hvis jeg ikke husker feil :) )

Men om du ikke føler deg svimmel eller uvel på noe måte, så hadde jeg ikke stresset med det.

Legen hadde vel og sagt ifra om det var noe som måtte gjøres noe med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lavt. Men det er jo ganske diskutert om gravide skal ta jerntilskudd eller ei. Kanskje legen mener du kan vente til etter fødsel siden det ikke er så lenge igjen? Du har nok bra hernlager, da. :)

 

Og jern tas mot lav hb, ja. Er det som binder jernet i blodet. Hvis du ikke føler deg veldig dårlig ville jeg avventet til du har født. :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...