Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Er det ille vondt? Skal gjøre det nå før jul en gang, og kjenner jeg gruer meg skikkelig.....
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Jeg har tatt det et par ganger. Første gangen syntes jeg det var ganske ubehagelig, så da jeg skulle gjennom det nok en gang ba jeg om beroligende og smertestillende. Det fikk jeg og da gikk undersøkelsen som en drøm. Hvis du gruer deg veldig ville jeg kanskje gjort det samme. Desto mer du gruer deg, desto mer knyter du deg og desto verre blir undersøkelsen. Så om du ikke vil prøve beroligende er i alle fall trikset å prøve å slappe mest mulig av. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Jeg har, vet det kan gjøre veldig vondt. Sa til fastlegen at jeg ville ha narkose, fikk det uten problemer.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Du fikk narkose uten problemer?? Av fastlegen? Høres veldig rart ut. Det er ikke fastlegen som avgjør det, og narkose er de da ganske restriktive med?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 Tror jeg skal be om beroligende og smertestillende, for jeg kommer neppe til å klare å slappe av. ;o/ Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Så "bra" å høre, for jeg har faktisk måtte svelge slange en gang før, og det var skikkelig ille! Coloskopi er vel neppe værre enn å føde, og det overlevde jeg jo.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #8 Skrevet 27. august 2010 Nei, ikke si at gastroskopi er verre da... Jeg skal ta gastroskopi i slutten september og gruer meg masse.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #9 Skrevet 27. august 2010 Gastroskopi er det verste jeg har vært med på, men folk reagerer jo forskjellig på ting.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #10 Skrevet 27. august 2010 Fastlegen skrev i henvisningen at jeg skulle ha narkose, han var selvfølgelig ikke med og gav meg det
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #11 Skrevet 27. august 2010 Jeg må nok heng meg på og si at jeg synes gastroskopi er MYE verre. MEN!! Jeg brekker meg utrolig lett og hadde liten effekt av den bedøvende sprayen de ga meg bak i halsen. Dette fortalte jeg da jeg skulle ha neste undersøkelse. Da sier sykepleieren, "vet du hva, da prøver vi å sette litt beroligende og ser hvordan det går". Jeg fikk satt inn veneflon og beroligende gjennom denne. Undersøkelsen var over på et blunk (føltes i alle fall sånn) og ikke ubehagelig i det hele tatt!!. (Nok mye fordi jeg ikke kjempet i mot og var helt avslappet) Satt på sykehuset en halvtime etter på og lot det beroligende gå ut av kroppen og følte meg helt fin resten av dagen :-)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #12 Skrevet 27. august 2010 Er gastroskopi verre enn å føde uten smertelindring også? Hvorfor er det ille? er det brekningsfølelsen som er ille? skal definitivt be om bedøvelse og kanskje beroligende...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #13 Skrevet 27. august 2010 Nei,gastroskopi er IKKE verre enn å føde. Jeg vil ikke si det gjør vondt, det er bare fryktelig ubehagelig. I alle fall hvis du brekker deg lett og ikke klarer å slappe av. Du får en relativt stor slange som du skal svelge og som siden blir kjørt ned i magen på deg. Jeg brakk meg konstant under første undersøkelsen, noe som gjorde at undersøkelsen også dro veldig ut i tid. Nyttet ikke unansett hvor mye legen ba meg om å slappe av. Jeg har samtidig en venninne som har cøliaki og som har tatt denne undersøkelsen en gang i halvåret og gjør det uten problemer. Men jeg kommer heller aldri til å gjennomføre det uten beroligende "innabords". Ikke nå som jeg vet hvor stor forskjell det utgjorde for meg.
lindynatt Skrevet 27. august 2010 #14 Skrevet 27. august 2010 Jeg synes ikke gastroskopi var ille, men jeg fikk narkose, så jeg sov så godt. Det verste var å bli skikkelig våken igjen av narkosen, det tok jo litt tid og jeg var så irritert når jeg var trøtt men ikke trøtt nok til å sove en stund etterpå.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #15 Skrevet 27. august 2010 Jeg har ulcerøs kolitt og har tatt kolonskopi flere ganger. Jeg syns det er en del vondt og ubehagelig. Mye på grunn av at jeg har en veldig kronglete tarm som legen sier. Jeg har tatt den uten bedøvelse siden det er det legen annbefaler. Da er man ferdig når man er ferdig. Hvordan det oppleves kommer mye ann på legen som utfører den og sykepleieren som hjelper til og hvor flinke de er. De jeg var hos sist var de flinkeste jeg har vært hos og undersøkelsen ble derfor lettere enn forventet. Dette var på St.olavs i Trondheim.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #16 Skrevet 27. august 2010 Selvfølgelig synes du ikke det var ille når du fikk narkose. Jeez!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #17 Skrevet 27. august 2010 Jeg skal ta ved Sykehuset i Vestfold, Tønsberg. Noen som har tatt der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå