Gå til innhold

Elverum\Lillehammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist gang fødet jeg på Elverum, men tror jeg kommer til å velge Lillehammer denne gangen. Har hørt mange ganger at de er flinkere på Lillehammer, spesielt hvis det skulle oppstå komplikasjoner under fødsel.

Jeg var i grunn fornøyd med Elverum, men de tok så veldig feil av åpningen min, så jeg lå i aaaaltformange timer uten epidural pga det.

Det er jo en ting som kan skje hvor som helst, så skal jo kanskje ikke på Elverum for det :P

Noen med erfaringer fra en eller begge stedene ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jo vært en del skriblerier om at Elverum er kritikkverdig, men det har vel ikke vært noe konkret å kritisere. Jeg har valgt Elverum, men har ingen erfaring med de så jeg kan egentlig ikke uttale meg om saken. Jeg har bare en liten episode da jeg ringte en kveld fordi jeg var bekymret og ble møtt på en lite hyggelig måte. Men jeg kan jo ikke ta fødeavdelingen under ett kun basert på denne episoden. Når jeg kom dit ble jeg møtt av noen veldig hyggelige damer så sånn sett kan man vel si at det gjorde opp for den kjipe opplevelsen... Mine venninner som har født på Elverum har ikke hatt annet enn positivt å si ihvertfall.

Men jeg må jo si at det bekymrer meg litt at de får så mye kritikk, man vil jo ha optimale forhold når man skal føde sitt barn.

Skrevet

Lillehammer har vel ikke lystgass? De hadde det ihvertfall ikke før, pga noe ventilasjonsgreier som gjorde det umulig å tilby der, men tror kanskje at de skulle få til en løsning på det, men har ikke hørt noe nytt om det....

Ble KS på meg da jeg fødte på lillehammer da, men det var en god opplevelse.. Bortsett fra turen til sykehuset.. huff.. hehe.. FIkk ambulanse grunnet lang reisevei til sykehuset og det var midt på vinteren så ambulansen kom ikke opp alle bakkene til sykehuset og sklei nedover veien igjen og måtte tilslutt kjøre en omvei i noen andre gater der og sånn, husker det var veldig frustrenede for meg som lå baki og hadde vondt som fy!! Men er fornøyd med sykehuset og behandlingen jeg fikk der.. Elverum vet jeg ingenting om..

Skrevet

Jeg ble jo også tatt i mot på en fin på Elverum, og synes de var flinke nok under fødsel osv, ikke FULLT så fornøyd med barseloppholdet,men det kan jo være jeg som krever for mye, hvem veit :P

Uansett, jeg tror jeg satser på Lillehammer denne gangen, for har ikke hørt noe negativt om dem enda...HVIS dem har fått lystgass da ;P

Takk for svar begge to :)

Skrevet

Lillehammer har lystgass:) Ihvertfall hadde de det i 2008 så da har de det vel nå og..

Her er valget lillehammer igjen for 3 gang. Elverum har aldri vært noe alternativ, har stått mellom gjøvik og lillehammer denne gangen.

:)

Skrevet

Okei, men da er jo valget ganske greit :) Da blir det Lillehammer på meg :)Tusen takk for svar!

Skrevet

Var i 2004 jeg fødte på lillehammer og da hadde de ikke lystgass, men da har de sikkert fått det nå! :)

Å det er jo bra..

Jeg står mellom lillehammer og gjøvik selv denne gangen.. Blir kanskje gjøvik fordi det er 15 minutt kortere.. Ikke at det har så mye å si når det er totalt 2 timer til sykehuset men..

Anonym som svarte deg lengere oppi her.. :)

Skrevet

Lillehammer har kjempe dyktige leger :) Kjempe fornøyd med de.

Skrevet

Ville ikke valgt Gjøvik. Hadde et risikosvangerskap å ble ikke tatt alvorlig der men det ble jeg på Lillehammer

Skrevet

Jeg har bare først på elverum jeg da, men med oppfølging på Riksen i svangerskapet.

Jeg har bare godt å si om Elverum selv om føste fødsel ende i hastesnitt. Akkurat DET er jo ikke sykehuset sin feil, og jeg synes alt ble håndtert på en fantastisk flott måte både av jordmødrene, barselpleierne og gynekologene.

hadde fødselsangst med nr 2 nettopp pga dette, og ble igjen tatt utrolog godt imot. Fikk tilbud av gynekologen om å føde både på lillehammer, Gjøvik og Ahus, men valge Elverum igjen. Personlig fordi de har fere jordmødre med etterutdanning i psykiatri og fødselsangst. hadde en fantastisk flott fødlse og et veldig fint barselopphold. Selvfølgelig går man ikke like godt overens med alle jordmødre eller pleiere, men det kan vel like gjerne være min "feil":) Jeg fikk uansett all den hjelp jeg trengte og gjerne mer til:) Far fikk også veldig god oppfølging både etter fødsel nr en og med nr to

Skrevet

20:11, Så bra da :) Nei, er så klart ikke sykehuset sin feil om det oppstår komlikasjoner, men siden jeg har hørt folk har bedre erfaring i sånne situasjoner på Lillehammer, så tar jeg der, siden jeg ikke var sånn suuuperfornøyd med Elverum :) Men kjempefint å høre positive historier derfra også :D

Skrevet

De som jeg kjenner som har født nå det siste året har fått lystgass, så det har de nå :) ellers var jeg veldig fornøyd selv, fikk aldri prøvd lystgassen da men ;) Kjenner mange som har født både på Lillehammer og Elverum og har ikke hørt noe negativt om hverken den ene eller andre, men vet om ei som ble anbefalt Lillehammer, men det begynner å bli noen år siden. Lykke til med valget :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...