Gå til innhold

Fått med dere NAV rapporten på forsiden av VG? (se link)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De som blir sjokkerte tenker jeg er veldig naive. Det er klart det finnes regelbrudd og lovbrudd i en så gigantisk organisasjon som NAV. Det var da virkelig bedre enn forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre enn forventet... ja kanskje... men så har de jo også kun sjekket NAV sosial i denne runden. Kun sosial med fokus på kundebehandling og nødhjelp. De har ikke sjekket noe rundt rotet i AAP/Trygd eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart at har vært noe rot med AAP når det nylig er innført? Det hadde kanskje hjulpet om klientene hadde satt seg inn i regelverket og ikke forventet at alt skal falle ned i fanget på dem også. Ikke rart det blir innkjøringsproblemer når både de ansatte og klientene skal forholde seg til en ny ytelse.

 

Nav gjør også mye bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til forsvar av NAV da... Jeg gikk over fra tu til aap med beskjed om å bare fylle ut meldekort så skulle det gå i orden. Ble rot uansett der, flere måneder på rad, og jeg har gjort alt riktig. Tror de færreste som ble flyttet over på aap forventet at det skulle gå helt glatt, og tror ingen forventet at alt skulle bare falle i fanget på oss. NAV fungerer ikke som det skal, og det er bare fakta. Folk som skriver som det du gjør, har ikke selv opplevd å være avhengig av NAVs hjelp. Savner gamle trygdekontoret jeg. Riktignok er det meste nytt for NAV, men det har gått en del år nå og NAV trygd og NAV sosial burde fungert bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys. Jeg er en av de som synes de som slakter NAVer uvitende tullinger som burde sette seg inn i hva NAVreformen faktisk er. Alle de som syter og klager over at ting tar tid bør legge skylda der den hører hjemme, nemlig hos politikerne. Jeg er helt avhengig av NAV hver måned og jeg har ikke annet enn godord å si om dem.

 

At folk opplever sure saksbehandlere er ingen grunn i verden til å slakte NAV generelt. Det får være måte på barnslig og usaklig kritisering av en hel etat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe, lær deg å lese. Jeg skrev folk (det vil altså si mennesker som klager på NAV) ikke rapporten. Ta deg sammen og les innleggene du svarer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes egentlig ikke det er så sjokkerende jeg.

 

Uholdbart å la noen gå på nødhjelp en måned ja, men sjokkerende? Nei!

 

Selv er jeg også avhengig av NAV, og jeg ville faktisk foretrukket om saksbehanderne stengte telefonen slik at de faktisk fikk behandlet sakene og folk fikk stønader til rett tid. NAV har et kontaktsenter hvor man kan få svar på det aller aller meste hvis man bare gidde å spørre de som faktisk sitter der! Tipper at mange av de som ringer og spør etter saksbehandleren sin ikke nødvendigivs MÅ snakke med denne for å få svar på spørsmålene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...