Gå til innhold

Hva kan et ønskebrev til føden inneholde?? Ang traumer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet liksom ikke hva jeg ønsker, da jeg ikke vet hva jeg kan skrive jeg ønsker liksom...

 

Jeg har i barndommen noen traumeopplevelser når det gjelder overgrep, så jeg skal i samarbeid med min psykolog skrive ønskebrev til sykehuset.

Dette er det føden selv som har bedt oss om å gjøre, da psykologen har hatt kontakt med føden om min situasjon.

 

Problemet er jo at jeg ikke vet hva jeg ønsker, og KAN ønske meg....

 

Håper noen forstår hva jeg mente, og ønsker bare seriøse svar.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjorde det samme, og skrev kort og godt at jeg hadde vært utsatt for overgrep og har ptsd som følge av det.

Vil derfor ikke ha mange til stede når jeg skal føde, og forholde meg til ferrest mulig med folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekken min var å plutseleg ligge å skreve foran en gjeng med studenter. (15.27), så fikk i alle fall forhindret det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

 

Håper det er greit at jeg spør, men følte du at dette ble noe "tema" mens du var inne på føden, ble du spurt om noe liksom?

 

Vil ikke at det skal bli noe tema heller, men syns det er greit at de vet hvordan det er fatt med meg, da jeg er livredd for å få panikk :(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et tema egentlig, men visste likevel at de visste, om du skjønner:)

Hadde også et tungt svangerskap pga jeg hadde kuttet ut medisinen (som var farlig for fosteret) så jeg var deprimert og hadde veldig lett for å ty til tårer.

Hadde en fødsel fra helvete oppå det hele, så jeg grein da jeg og jordmoren gjennomgikk fødselens gang dagen, etter spurte hun litt om det var pga hard fødsel jeg grein eller om det var på grunn av ptsd., men det var aldri plagsomt:)

Du får ha lykke til:)

 

Jeg ble forresten "kurert" etter jeg fikk barnet, så håper det skjer for deg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Så flott at du er "kurert", og føler deg bra. Har blitt merkbart bedre her i graviditeten, så jeg håper jo det blir noe positivt for min del dette her.

Jeg skjønner hva du mener med å lett ty til tårer..., de kommer nok til å følge meg også ganske tett, men det plager meg ikke så mye.

 

I overkant nervepirrende for tiden.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal skrive ønskebrev i forhold til keisersnitt (planlagt av medisinske årsaker) så det blir sikkert litt annerledes. Men jeg skal skrive ned det jeg er redd for, basert på forige gangs keisersnitt (feks vil jeg at de setter kateter etter at jeg har fått bedøvelsen og slikt). Forstå det slik at dette er din første fødsel? Berømmer deg iallefall forå ville ønske å føde, mange tenker at KS er enklere men mange får seg også et sjokk der (mye styr, mange mennesker, like mye blotting av kropp). Uansett, tenk igjennom hva du ser på som vanskelig og hva du er redd for skal skje og skriv det du tenker. Jeg hadde en venninne som (pga overgrep) hadde et svært vanskelig forhold til sine egene bryster, og fikk inn i ønskebrevet at hun var redd for at noen skulle ta på brystene hennes i forbindelse med ammehjelp, hun ville heller veiledes til å gjøre det selv. Så skriv tankene dine omkring fødselen og få frem ikke nødvendigvis hvordan du VIL ha det, men hva du IKKE vil. For de på føden er erfarene og har helt sikkert rutiner og planer for å legge tilrette slik at opplevelsen blir best mulig, selv om ikke du vet akkurat nå hva du ønsker. Håper du forsto...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er redd for at det skal bli et tema, så pressiser i ønskebrevet at du ikke ønsker å måtte snakke om dette med noen på sykehuset. Det forholder de seg til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for var 15:43 , setter stor pris på det!

 

Joda, du skal vite at jeg tenker jo på keisersnitt, men VIL føde også.

Jeg har forstått at det ikke er bare bare med ks heller.

Du ser det at jeg er ikke redd for å føde, eller for smerter, men jeg er så innmari redd for å miste kontrollen, og få fullstendig panikk. Da vet jeg plutselig ikke hvordan ting blir, og det er det jeg gruer meg for i en fødsel...

Jeg stoler ikke så veldig mye på folk, og heller ikke på meg selv, så det tenker jeg også mye på, hvordan jeg skal tørre å høre på jordmødre og min egen kropp til å klare å presse ut barnet...

 

Må nok bare få skrevet ned tanker jeg har, så håper jeg det ordner seg.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...