Gå til innhold

folk som er pene og vet at de er det


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Et av svarene på hvem man ikke likte å snakke med var det som, var det som står i overskriften.

 

Lurer på, finnes det noen som er pene og ikke vet det da? Mennesker som er pene må enten leve i sin egen lille boble uten det minste snev av antenner, eller være regelrett blinde, døve og stokk dumme for å ikke forstå at omverden synes de er pen. Er man pen får man stadig kommentarer på det, men ser det på blikk man får, merker det når man får mye mer oppmerksomhet fra menn enn venninnene sine osv.

 

Derimot er det vel en forskjell på å gå rundt og vite om at man er pen, men ikke gjøre noe vesen ut av det, og å gå rundt og vite om at man er pen og oppføre seg som en diva. Litt trist om noen generelt sett ikke liker pene jenter bare fordi de er pene...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får ofte høre at jeg er pen, og mannen min forteller meg at menn stadig vekk snur seg etter meg på gata, jeg legger aldri merke til sånt. Men jeg syns ikke selv at jeg er spesielt pen, helt normal egentlig. Jeg er altså ikke enig i at jeg er så pen som mange skal ha det til, det betyr ikke at jeg lever i min egen boble.

 

På en god dag, hvor jeg har sminket meg fint, ordnet håret og tatt på meg en fin kjole kan jeg føler meg pen, men ikke penere enn de fleste andre som har stæsjet seg opp. ;)

 

Har forresten opplevd å ikke bli likt pga utseendet mitt, før såret det meg, nå tenker jeg at hvis voksne folk er så fjortis så får de bare ha det så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da vet du jo at du oppleves som pen, så du vet at du er pen i andres øyne. Du er ikke blind for det, selv om du ikke er enig selv. Var det som var litt av poenget mitt. At er man pen, enten man er enig selv eller ei, så vet man om det.

 

Ser man en pen jente, eller gutt for den saks skyld, men gjerne helst jente, så VET den jenta at hun er pen. Hvor stort nummer hun gjør ut av det er derimot en helt annen sak.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at mange menn fantaserer om meg når de ronker, og dessuten når de ligger med kona si. Sånn er det bare. Og jeg elsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner endel svært pene mennesker som slett ikke synes de er det...

De fleste er ganske kritiske til sitt eget utseende så nei, man vet ikke nødvendigvis selv at man er pen.

 

Hvis man mener at noen vet de er pene tenker man gjerne at de er overlegne og innbildske? Ikke vet jeg, men hvis man sier man ikke liker å snakke med dem kan det vel være fordi man synes de utstråler "jeg er bedre enn deg"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke at ALLE oppfatter meg som pen, folk har jo forskjellig smak. Vet at mange oppfatter meg som pen, og det syns jeg rett og slett er veldig rart. Mannen min rister bare på hodet av meg, for han syns så klart jeg er verdens vakreste, men det gjør vel de fleste om sin kjæreste. ;)

 

Når jeg går en tur på butikken, eller i barnehagen eller uansett hvor så går ikke jeg å tenker at jeg er pen, det er rett og slett ikke noe jeg tenker på. Sikkert derfor jeg aldri legger merke til om noen snur seg etter meg, for meg er det utenkelig. Eller, hvis noe gjør det så tenker jeg at jeg sikkert har noe mellom tenna, eller at håret mitt ser rart ut osv, hehe....Jeg vil faktisk si at jeg er blind for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen folk vet de er pene, eller tror de er det, og det kommer så tydelig fram i måten de snakker og er på at det er en lidelse å være rundt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om de ikke synes de er pene selv, så kan jeg garantere deg at de vet godt om at andre synes de er pene. Tro meg! Mange damer lyver så det renner til venninner for å unngå å bli sett på som innbilske. De sier at de ikke forstår hvorfor andre kaller dem pene, sier at de selv ikke synes de er pene (og mener det kanskje også), men de vet utmerket godt at andre likevel finner dem pene. De har fått kommentarene, oppmerksomheten..de vet...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI; du kan jo ikke vite hva andre tror om seg selv! Kanskje de som ikke føler seg pene ikke ser evt blikk og kommentarer osv? Har du tenkt på det?

 

Jeg tror at et pent menneske med dårlig selvtillig ifht utseende sitt f.eks. ikke ville sett slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som er kjempepen som selv synes hun er stygg og at alle andre er mye penere enn henne. Hun koketterer ikke, og sier det ikke for at jeg skal si "nei, DU er jo så pen" Hun har grunnleggende dårlig selvtillitt, og finner alltid det verste i sin egen situasjon, mens hun glorifiserer andres situasjon. Jeg blir helt gæren av det, og drittlei av å høre på klagingen hele tiden. Mye bedre meg jenter som selv mener at de er pene uavhengig av om de faktisk er det. Dessuten er selvtillit uansett noe som får folk til å stråle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...