Gå til innhold

Ammebh og brystpumpe


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei =)

Jeg lurer på om noen her inne har gått til innkjøp av amme-bh, eller holder det kanskje med en vanlig bh med amme-innlegg? Hva med brystpumpe? noen forslag til en god ammepumpe?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg kan svare på er amme-bh!! Vil absolutt anbefale amme-bh. Jeg trodde selv det skulle gå fint uten, så jeg kjøpte ikke dette. Er tungvint med vanlig bh når en skal amme,da må du liksom løfte opp alt sammen,istednefor når du har amme-bh trenger du bare ta av hempen på bhen og skjule puppen litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvor får man kjøpt en respektabel, god amme-bh? Finner ingen jeg. Kjøpte to på HM som ser og føles helt forferdelige ut. Hater dem. Også syns jeg der er kjempe vanskelig med størrelser. Hvor stor blir disse mugga liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kjøpt ammebh i alle slags butikker, alt fra H&M, Cubus til skikkelige undertøysbutikker. Jeg anbefaler at man prøver seg fram. Sist ble jeg anbefalt å kjøpe dyre bh'er uten spiler. Dette var ok, men da jeg tilslutt hadde behov for en bh som var litt mer nett gikk jeg til innkjøp av en fra H&M som ser ut som en vanlig bh. Den hadde spiler, men funka kjempebra for meg. Følte meg også mer vel og fin overfor mannen min. Men dette kjøpte jeg som sagt litt senere når puppene hadde normalisert seg litt mer. Denne gangen har jeg kjøpt en dyr triumph-bh fra Cubus og en billigere Cubus-bh og en med spiler fra H&M. rett og slett fordi jeg synes det er supervanskelig!!! Selvom dette er gang nummer to.. Av erfaring gikk det ikke mange ukene før puppene normaliserte seg sist, og da sleit jeg faktisk med å finne en amme-bh som var liten nok. Amme-bh'ene med A-cup er nemlig MYE større enn en normal A-cup-bh.... Så jeg fylte liksom ikke ut bh-en tilslutt. Hvis du har endt opp med å kjøpe en som er litt for liten, så får du garantert bruk for den litt senere i ammetida. og de slites fort, for de BRUKES liksom så veldig mye mer aktivt enn en vanlig bh.

 

 

HÅPER dette var til hjelp selvom det bare var litt snakk rundt min erfaring:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang brystpumpe. Dette tror jeg varierer veldig fra person til person. Hun som har nicket "Lykkeli og gla" har endel erfaring på dette tror jeg. Hun anbefalte medela elektrisk brystpumpe, så den har jeg gått til innkjøp av. Jeg hadde avent sin manuelle sist, og den sleit jeg nemlig veldig med. Og jeg har hørt at andre som har hatt samme problem har hatt hell med medelas elektriske. Det er ca 500 kr forskjell i pris, og det var det som gjorde at jeg gikk for avent sin manuelle sist. Den ligger fortsatt i skapet, og ble flittig brukt, men jeg fikk alltid så lite ut. Til og med med skikkelig smertefull brystspreng klarte ikke pumpen å drive ut melk uten at baby sugde på det andre brystet. har du melk som renner lett så tror jeg avent sin manuelle fungerer helt fint:) "Lykkeli og gla" anbefalte i en annen tråd å vente med pumpe til man har født, og det kan jo kanskje være lurt. Sjekk hvordan melka renner først liksom. Jeg hadde nemlig aldri problemer med lekkasje uansett hvor sprengt jeg var. Jeg har kjøpt elektrisk pumpe nå fordi jeg vet at jeg var veldig avhengig av pumpen sist, og ønsker å ha muligheten til i å bruke det igjen denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...