Gå til innhold

Hvilke type melk gir dere 1 åringene? Hel eller lett melk.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke jeg har hørt om noen som gir helmelk med mindre barnet er ekstremt undervektig + underernært? Visste egentlig ikke at det fantes noen som drikker helmelk..?

Skrevet

Vår helsesøster så at de anbefaler skummet melk faktisk,men her serveres det ekstra-lett (den grønne)

Skrevet

Lettmelk. Skulle vel kanskje ha gitt ekstra lett (grønn) men den smaker ekkel utvannet melk...

Skrevet

Sjelden mine barn drikker melk, men får de melk (på frukostblanding og slikt) så får de H-melk. Melk har ikke noe i seg som man ikke kan få gjennom andre matvarer, og spiser man ost får man dekket kalk behovet. Så skal de ha melk, kan de iallefall få litt nyttig fett.

Skrevet

Ekstra lett eller skummet melk. Det er sjeldent anbefalt å gi helmelk, den inneholder mye farlig fett.

Skrevet

Min for h-melk. Drikker ikke mye melk. ca 3 dl om dagen.

Skrevet

Mi er verken undervektig eller underernært. Hun for h-melk. Drikker ikke mye melk.

Skrevet

Fettet i melk er ikke nyttig. Så vet du det 19.34. Det er farlig fett. Masse annet godt fett de heller kan få i seg.

Mine drikker ikke melk.

Men de spiser yoghurt da. Naturell er favoritten.

Skrevet

Du får oppdatere deg på nyere forskning. Det der er sånt man trodde i "gamle dager."

Skrevet

eldstemann fikk h melk (for 9 år siden) da var det det det skulle være til de minste som begynte å drikke melk.

Minsta fikk lettmelk (for 4 år siden) da var det det det skulle være til de minste.

Skrevet

Man gir selvsagt ikke overvektige barn h-melk men normale ser jeg ikke noe problem i.

Skrevet

Normalvekige barn bør heller ikke ha helmelk, enten du ser et problem med det eller ikke. Man trenger ikke gi barna en start med fettavleiringer i blodårene etc...

Skrevet

Ja men fettet i melk gjør ikke det.

Vent noen år, så skal dere se, når trege staten Norge klarer å oppdatere seg.

Barn trenger fett for å utvikle hjernen sin, og fett er ikke farlig.

Det barn ikke bør få i seg av fett er typen fast foodfett -men det vet jo alle.

Overvektige barn trenger også fett, men hold dem unna sukker.

Skrevet

Ja de trenger fett for å utvikle hjernen sin, men melkefett er ikke det gode fettet... Dessuten er det mye sukker i melk.

Skrevet

Signerer denne! Hos oss får 1 åringen lettmelk og MME, men det er bare fordi ingen andre i familien drikker h-melk. Eldstemann drikker bare biola...

Skrevet

Akuratt, det inneholder mye sukker, derfor gir jeg ikke det til mine barn. Men når de av og til drikker det eller har det på frukostblanding (eller grøt) så gir jeg da av H-melk, for da får de iallefall i seg litt fett, og H-melk øker ikke blodsukkeret så mye som lett melk.

Men melkefettet i melken er helt ok fett, det er ikke farlig -det er gammel "overtro."

Det er sukkeret i melken og ikke fettet man bør unngå, og da spiller det sånn sett ingen rolle om melken er lett eller H-melk.

Skrevet

Mente å signere innlegget til 20:20! Barn trenger fett for å utvikle hjernen, og nyere forskning viser at melkefett er bra!

Skrevet

Mest ekstra lett, men av og til H-melk hvis vi har det i huset.

Skrevet

Helmelk:)

De har ikke vært spesielt undervektige, men ble anbefalt det på grunn av at så små barn trenger ganske mye fett for at hjernen skal utvikle seg normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...