Gå til innhold

Førstegangs og det blir en gutt! =) Hva har jeg i vente???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lillesøster, med stor aldersforskjell, så husker utrolig godt hvordan det er å ha baby i huset. Men hun er jente hun da, så noe sier meg at jeg kommer til å få noen overraskelser alikevel. Er det for eksempel sant at gutter tisser rett opp i luften og over hele deg mens du skifter bleie på dem? Andre ting jeg bør være obs på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, det kan vel skje, men her har det skjedd heller skjelden. Ellers synes jeg at spedbarn er ganske like, uansett kjønn. Gutten var nok litt mer urolig om natten, men det gikk seg til deg også.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du risikerer å få tiss på deg, ja. Men vet du, det klarte jenta vår også, he he. Ellers syntes jeg i grunn at det var enklere å stelle gutt enn jente for man slipper å bekymre seg for uvi når ungen har bæsjet så det er smurt utover i alle retninger ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! det er kult med gutt, nå er det så mye tøffe klær til små kjekkaser også!

hehe, det hender de tisser når du skifter på dem ja, et triks du kan merke deg da er å åpne bleia og blåse nedi for deretter å lukke igjen - da hender det de tisser, så kan du ta av bleia.

Lærer seg noen knep etterhvert! :o)

 

Lykke til med gutten!

 

hilsen nybakt guttemamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :P Min gutt tisset bestandig da jeg skiftet bleie på han eller badet han de to første mnd :P Husk at luren må peke nedover i bleien, ellers blir han fort våt i klærne, forhuden skal _aldri_ trekkes bak for å vaske der, det er kun på voksne menn, ellers er det vel samme som å ha ei jente :)

 

Gratulerer med en kommende sønn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :-)

 

Fikk gutt da jeg var førstegangsmamma selv og var litt spent, men alt ble fort en vane. Husker veldig godt da barnelegen skulle ta første undersøkelsen dagen etter han var født, for det første var bleia full i barnebek og for det andre så tissa han på legefrakken :-)

Men sånt er de vel vant med..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, snille folk! =)

Gleder meg kjempemye og det skal bli spennende! Blir så klart en del man lurer på når alt av familie og alle venninner har fått jente. Så han blir en spesiell liten skatt i flokken, denne karen. Tror nok vi skal klare det helt fint, selv om vi ikke har erfaring med guttestell. Får vel kjøpe en bok, kanskje. hehe HI =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...