Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Det blir 2. fødsel. Fødte på St.Olavs i Trondheim sist og var svært fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 På Rikshospitalet er de utrolig profesjonelle og flinke både på barsel og føden. Du får all informasjon du trenger uten å måtte mase, og de hjelper mer enn gjerne til med baby hvis du skulle trenge det. AHUS er en annen historie... Men her må du være veldig kjapp til å søke!!
Gjest Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Jeg fikk min første på Bærum. Det vil jeg ikke egentlig anbefale på grunnlag av min personlige erfaring. Mitt andre barn fikk jeg på Føderiket som tilhører Rikshospitalet og kan absolutt anbefale dersom du regner med å ikke trenge medikamentell smertelindring (de har badekar, akupunktur ol). En venninne av meg fødte nettopp på Ahus og syntes det var veldig fint å føde der
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Riksen, absolutt!! Fødte der sist, kunne ikke vært mer fornøyd. Ahus fødte jeg på første gang, dit drar jeg aldri igjen. Vær kjapp med å søke!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 Har selv god erfaring med Ullevål. Men generelt sett finnes det nok gode og mindre gode jordmødre de fleste steder, så det kan være litt tilfeldlig hvem man treffer på, og om de har en god dag eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 Hei. Takk for svar. Jeg tror jeg har mest llyst på riksen. Jeg er bare 4 uker på vei enda, fant det nettopp ut. Har ikke bestilt legetme enda. Så hvor fort er det snakk om her? Jeg fødte uten smertelindring sist, så ønsker gjerne en naturlig fødsel, men kan jo ikke garantere at det går like glatt denne gangen Men synes det er fint om lokalene er litt Ok, ikke et nedslitt rom med bare ledninger.(har litt det intrykket av Ullevåll) Bærum er uaktuelt pga familiehistorie. Jeg tror jeg satser på riksen siden tilbakemeldingene om A-hus er litt som så. takk uansett
Gjest Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Ikke vent på legetime men ring rett til riksen og hør med dem hvordan du søker. Jeg søkte selv uten å gå gjennom legen
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #8 Skrevet 27. august 2010 Superfornøyd med 2 fødsler på Riksen Eneste er verdens trangeste nedkjørsel til parkeringshuset og dyr parkering. Alternativet er lang vei å gå fra større parkeringsplass :-P 4 uker burde holde, stort tidligere kan man jo ikke søke, he-he... Men passerer du 7-8 uker begynner det å bli fullt rundt de mest "populære" datoene. Så bare hiv deg rundt fortest mulig.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #9 Skrevet 27. august 2010 Jeg søkte også selv til Riksen. Sendte mail til Bente Rønnes begge gangene og fikk heldigvis plass. Jeg var veldig tidlig ute. Tror jeg var 5-6 uker på vei da jeg søkte. Første gang fødte jeg på Ullevål.... Riksen er veldig mye bedre!!!! Har flere venninner som ikke har fått plass på Riksen. De fleste i Oslo omr/Østlandet ønsker seg dit har jeg inntrykk av, så man skal være ganske heldig dersom man får plass.
*Smiley* Skrevet 27. august 2010 #10 Skrevet 27. august 2010 Syns Ahus var topp.Nå har de fått nytt sykehus også.(fødte på det gamle)Flotte jordmødre (De jeg traff) og koselig på barsel. Jeg skal dit igjen med nestemann. De har splitter nye fødestuer med badekar , toalett/bad på hvert rom. De har to og 1 manns rom. De åpner nytt pasienthotell med snart . der er det 23 rom avholdt barsel.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #11 Skrevet 27. august 2010 tusen takk for svar alle snille damer Jeg fulgte rådet, og gikk inn på føderiket sine hjemmesider og sendte likegodt en mail med en gang. Og jaggu fikk jeg ikke svar samme dagen! Jeg har allerede fått time til første kontroll, og de kunne sende meg til ordinær ultralyd også, så da er det i boks. Om spiren vil bli blir det riksen fødsel på oss takk for hjelpa.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #12 Skrevet 27. august 2010 Helt enig her. Jeg fødte på den nye avdelingen og var kjempe fornøyd. Moderne og fine fødestuer med badekar og eget toalett. Da jeg var gravid med førstemann var jeg ganske dårlig på slutten av svangerskapet. Hadde litt over 2 uker hvor jeg var innom Ahus annenhver dag og fikk hilse på mange av jordmødrene. Var vel kun en jeg var borti som jeg overhodet ikke vil ha den dagen jeg skulle føde. (Fikk henne heldigvis ikke ;-) ) Jeg følte meg kjempe godt ivaretatt både før, under og etter fødselen, så jeg vil i alle fall anbefale Ahus.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #13 Skrevet 27. august 2010 Fine lokaler på ahus, ja, men barselavdelingen er underbemmanet. Hvis du er i dårlig form og sliter med ammingen er det fælt på barsel på ahus. Har hatt kontakt med flere som var i dårlig form etter fødsel som aldri vil tilbake dit. Traff bare på ei bitchy jordmor, men det hjelper ikke når de er overarbeidet og ikke har tid.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #14 Skrevet 27. august 2010 Du, føderiket er ikke det samme som rikshospitalet......
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #15 Skrevet 27. august 2010 Jeg fødte på Rikshospitalet og om jeg skulle være så heldig å bli gravid i gjenn har jeg lyst å søke der igjenn. kommer nok inn siden det blir risikosvangerskap.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #16 Skrevet 28. august 2010 Nei, det er vel kanskje sant. Men det hører vel til rikshospitalet selv om det ikke ligger samme plass? Blir antakelig føderiket da hvertfall,
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #17 Skrevet 28. august 2010 Så lenge du er klar over forskjellen så er det jo greit! Selv hadde jeg aldri valgt føderiket! Har født på Rikshospitalet 2 ganger og begge gangene endte det i akutt ks! Hadde jeg vært på føderiket så er det ikke like sikkert at det hadde endt like bra..... Jeg er ikke fan av fødestuer, tryggheten med å være på sykehuset veier mer! Begge mine fødsler så ut til å være normale helt til ting plutselig gikk galt.....
Anonym bruker Skrevet 28. august 2010 #18 Skrevet 28. august 2010 Jeg aanbefaler abc avdelingen på ullevål!!! Der har duvanlig føde b i nabolokalet, HVIS noe skulle skje, og du likevel ikke kan gjennomføre en "naturlig Fødsel". Men her må du også søke tidlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå