Gå til innhold

Jeg har store problemer med selvtilliten:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For det første så hadde jeg for noen år siden en arbeidsgiver som sa uriktige ting om meg da jeg skulle slutte og forsøkte og få meg en ny jobb.

Stolte på sjefen når det gjalt og være referanse, noe som skulle vise seg og bli en stor tabbe.

Sjefen løy en hel del og dette går faktisk ut over min daglige jobb.

Har søkt på en ny jobb da ja vi skal flytte, men siden jeg er så redd for hva referanser skal si må jeg få en venninne til og ringe referansene og utgi seg for og være en arbeidsgiver slik at de ikke sier noe fælt om meg eller lyver.

 

Vet dette er på kanten til lovlighet, men jeg har store problemer med og stole på folk som jeg skal oppgi som referanser når det gjelder jobbsøk.

 

Håper jeg ikke er alene om og ha det slik:(

 

Noen som har gode råd til hvordan jeg kan få opp selvtilliten min igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det bør du ikke gjøre- Har du ingen andre enn daglig leder som kan være referanse? En tidligere kollega/ eller lignende? Eller vær helt ærlig når du leverer jobbsøknaden, og si at du og din tidligere sjef ikke hadde et godt forhold. Hadde ikke et godt forhold til min sjef. men tror ikke han sa noe stygt om meg til en jobb jeg søkte på når jeg ba om referanse. Han hadde bare sagt pene ting iflg den jobben jeg søkte på. Fikk ikke den jobben da, har fått ny jobb UTEN referanse :)

 

Ha tro på deg selv! Er ikke alle sjefer man kommer overens med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...