Gå til innhold

Skal forhandle lokalt i staten. Hvor mange lønnstrinn ekstra er det realistisk å be om?? Noen som har peiling?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lokale forhandlinger. Jeg jobbber i nav. Fikk som "alle" andre lønnstrinn 45 etter Sentrale forhandlinger.

 

Det er jo ulike system etter fylke. Men jeg kan si at jeg har grunnlønnen som alle med høgskoleutd. får.

 

Jeg er utdannet sosionom, og arbeidet et par år i barneverntjenesten, hvor jeg lærte samme datasystem som man bruker i sosial i nav. Er veldig flink på data, tar ting fort og er veldig effektiv.

 

Kontoret i sin helhet har hatt kjempegod måloppnåelse mtp. måltall (best i fylket), og de fleste brukere er fornøyd med lokalkontoret. Vi har lite klager.

 

Jeg fikk et lønnstrinn over grunnlønn ved ansettelse, dette er "spist opp" ved det nye innslagsfeltet i ltr. 45.

 

Har ikke fått noe kredit for 2 år relevant yrkeserfaring i kommunal barneverntjeneste, (relevant mtp. klientkontakt, saksbehandling, datakunnskaper osv.)

 

Vet at folk uten høyskoleutd, også har ltr. 45.

 

Har lokal tilknytning, kan tenke meg å bli på arbeidsplassen, men om ikke lønna er høyere enn ved en evt. forvaltningsenhet, kunne jeg fraktisk tenkt meg å søke jobb der. Kontoret ønsker å ha meg, det vet jeg.

 

Hvor mange lønnstrinn ekstra er det realistisk å prøve på? Jeg er ute i mammaperm nå, så jeg bidrar pr i dag ikke noe for kontoret da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss (også i staten) er det vanligst å søke om 2 lønnstrinn. I ca halvparten av tilfellene ender man da opp med bare ett i tillegg, om noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør søke litt mer enn det du ønsker å gå opp, det gir forhandlerne noe å jobbe med. Størrelsen på potten har jo veldig mye å si og dette sier du ikke noe om i innlegget ditt. Men jeg vill ha ha søkt om 4 og håpet på 2-3 lønnstrinn.