Gå til innhold

Økonomien deres..


Miessi

Anbefalte innlegg

Hvor mye får dere når dere går i permisjon?

 

Jeg får sånn ca 10000kr i mnd, synes det er lite. Ville bare høre ca hvor mye andre får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg får ca 19000 utbetalt i mnd under permisjonen, har valgt 100%, og tar ulønnet permisjon etterpå i 2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt 80% lønn, så jeg får nok ikke mer enn 13.000kr utbetalt i måneden. Litt kjedelig, men er verdt det med tida hjemme med babyene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg får ca 20 000 i mnd, så skal ikke lide noen nød. Vi vil også ha lengst mulig tid hjemme.

Må vel sette oss ned med kalenderen snart og finne ut av hvordan vi skal gjøre dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg får lite i forhold til dere. Men jeg er da arbeidsledig og kan enda nyte 1 år etter permisjonen hjemme, hvis jeg ikke har fått jobb til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke klag. jeg har ikke rett på noe annet enn engangsstønaden. har ikke jobbet lenge nok til å få foreldrepenger :( så det blir gøy; å leve på kun fars lønning i 1 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ingen her som klager! mangen har kanskje jobbet for å få penger i permisjonen.

jeg har vært hjemme med nr 1, da vi bestemte oss for å prøve på nr 2.. da var det ut å søke på jobb og det fikk jeg heldigvis ganske raskt, nå er jeg gravid og kan puste lettet ut med 15.000 i mnd i permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne selvsagt ha jobbet mer for å få mer i mnd, men jeg har regnet ut at dette vil jeg klare meg med i mnd, og siden jeg ikke er alene om økonomien her i huset. Man må nu selv ordne sin økonomi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å si opp en god stilling som butikksjef når jeg fikk nr.2 og gikk noen måneder uten jobb etterpå for å være lenger hjemme, og det gikk bra på ett vis det og :)

 

Denne gangen jobber jeg som sekretær 80% og har dårlig lønn i utgangspunktet, men valgte likevel å ta 80% lønn under permisjon for å være lenger hjemme med de små.

 

Så får man bare spare og gjøre det beste ut av situasjonen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt varierende inntekt, men månedene jeg jobber nå tjener jeg 19 500 etter skatt, så håper det blir omtrent det i permisjonstiden også. Her blir det 100 % utbetaling, også satser jeg på en 80 % stilling fra neste høst, så jeg får en dag hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var student forrige gang, så synes jeg kan unne meg litt ekstra både under svangerskap og ifht permisjon denne gangen.

Det meste går, bare man er innstilt på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel rundt 19 tusen i mnd her, så det skal gå bra. Men permisjonen min blir kortere denne gangen enn sist, skal tilbake i jobb når lillejenta er 9 mnd :/ Mulig jeg utvider permen dersom vi får masse igjen på skatten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sjekket hvor mye jeg får enda, tar 80%. Hvordan blir det med ferien, er den inkludert i de 52 ukene? Eller kommer den i tillegg? Litt treig å undersøke ting jeg :/ :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite poeng i å klage over at man får lite i permisjonen for dette er jo fullt avhengig av hvilken dekningsgrad man velger og hvor mye man har jobbet og tjent før permisjonen.. Har man jobbet lite og tjent lite og så velger 80% permisjon, ja da får man lite penger i permisjonen.. Om man vil kan man jobbe mere i graviditeten og dermed øke grunnlaget for foreldrepengene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt feil det også syns jeg for jeg har jobba 6 og 7 dagers uker mange uker de siste månedene for å ha mest mulig inntekt - da jeg kun har 40% fast som sykepleier og må fylle opp med ekstravakter og det ikke er nok ekstravakter å få alle uker. Selv om jeg har jobba mye og hatt mye inntekt sitter jeg ikke igjen med så mye mer, fordi overtiden (som når jeg får lønning kun fører til at jeg sitter igjen med en vanlig 100%lønning) blir tatt bort fra regnestykket når de regner grunnlaget. Så jeg har stått på som bare det med jobb uten å få så mye igjen for det - og jeg må si at jeg syns det er litt kjipt. Forstår at overtidsbetaling trekkes fra når man i utgangspunktet har 100% stilling med 100% lønn, men når man må jobbe overtid for å få en lønning som tilsvarer en 100% lønning og ikke for at man syns det er veldig gøy å jobbe overtid syns jeg det er litt kjipt. Det er ikke min skyld at det er for mange sykepleiere ift sykepleierstillinger i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg va sykemeldt stort sett hele graviditeten.. og fødte 7 uker fortidlig... og hadde 4.200 i mnd.. alt går-.... :P har aldri hatt ett så bra liv som da jeg gikk hjemme med mini.. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...