Gå til innhold

Når begynte ditt barn i bhg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og hva synes dere om at folk sender ganske små barn ( 7/8 mnd) i bhg?

Skjønner jo at noen må, men reagerte litt når en tidligere venninne skrev " Nå er xxx i bhg, hva skal man finne på nå"? ( FB) Gutten hennes er ikke fylt 8 mnd engang. Hvis man kjeder seg og uansett er hjemme kan man vel ha babyen sin hjemme?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når så små barn blir sendt i barnehage er det ofte (ikke alltid) ved helsestasjonens anbefalelse. Dvs at babyen har det bedre i bhg enn hjemme. Ofte er ikke mor i jobb.

 

Synst mødre bør bli bedre informert om hvordan en barnehagedag er. Tror nok mange da hadde kuttet sydenturer og spart penger for å bli hjemme.

Selv sendte jeg barna mine til bhg da de var 1,5år - og da ikke fulltid.

Hadde vi råd til det? Egentlig ikke, men vi firte ned på egne krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst. Anbefaler Hs å sende så små barn i bhg? Denne moren er ikke i jobb, tror jeg. Selv startet jeg å jobbe når mini var 8 mnd, men hun var hjemme til 16 mnd alderen med faren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, HS anbefaler noen ganger at babyer kommer i barnehage. Vi har hatt barn ned til 6mnd fulltid hos oss. Dette pga. psykisk sykdom og vold i hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 dagmamma fra 18 mndr og barnehage fra 3 år

nr 2, barnehage fra 1 år

 

nr 3 som bor i magen må i barnehage fra 7-8 mndr pga økonomien..

Jeg er husstandens hovedforsørger, mannen må studere pga han ikke får seg jobb, og jeg har ikke fast jobb, så MÅ være jobbsøker fra august.

 

Her lever vi under det SIFO budsjettet mener en familie trenger pr mnd, og har firt på alle krav som kan fires på. KJøper aldri noe nytt lenger. ALt er brukt og til en billig penge.

 

I min drømmeverden hadde jeg gått hjemme med hvert barn til fylte 3 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg selv begynnte i bhg da jeg var 10 mnd. Det var fordi moren min var alene og hadde ikke mulighet til og ta ut mer permisjon (om det var av økonimiske grunner er jeg usikker på, men mulig). Sønnen min begynnte i bhg da han var 14 mnd, 3 dager i uken. Nå er han 18 mnd og har akkurat fått full plass 5 dager i uken :).

 

Syntes det er drøyt og sende barn i bhg så tidlig som 8 mnd. Mener det tidligste må være 10 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...