Gå til innhold

Noen som har tatt ultralyd av urinveier her?


meg & to små vampyrer

Anbefalte innlegg

Skal på mandag... og sliter litt med det de sier om å møte med full blære. Problemet er jo at jeg hele tiden kjenner et press nederst i magen over blæra som gjør at jeg må på do. Så jeg klarer jo ikke fylle den tror jeg... Hva gjorde dere andre som har gjort slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neiiiii, klarer ikke bruke bind eller noe, vil ikke bruke damebleier. :( Uff. Ikke lekker jeg heller da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... hvordan skal jeg klare å ikke gå på do når jeg konstant har et trykk på blæren som gjør at jeg kunne gått på do hvertf femte minutt om jeg fikk velge? Tør nesten ikke drikke noe mer jeg for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest JuniGull2010

Holder det ikke at du drikker rett før? På er sikkert ventetid på sykehuset, så du kan ikke drikke masse før du drar hjemmefra liksom. Jeg foreslår at du ringer og spør hvor mye du bør drikke og når, også spør du om hvor lang ventetid det er når du kommer frem. Hvis det bare er urinveiene, så tar det sikkert ikke mer enn 15 min. Og du bør være ærlig når du kommer inn, de bør ikke presse den ultralyd tingen hardt ned på blæra di liksom. Også kan de be deg gi masse informasjon underveis og ikke etter undersøkelsen, så kan du bare løpe på do når det er over..

 

Sønnen vår måtte amme før vi tok undersøkelsen og man har jo ikke akkurat kontroll på når et spedbarn tisser, men gikk bra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de skal titte litt på nyrene også.. Jeg vet ikke hva de trenger, for jeg har bare fått et brev nå i dag med innkallelse til mandag. Aldri gjort dette før jeg... :(

 

Det er ikke på sykehuset da, men en sånn røntgen og ulsted her i byen som gjør dette for sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

 

Om de bare kan finne ut om det er noen grunn til at jeg har sånn konstant press og tissetrang så er jeg egentlig fornøyd. Er helt utslitt her jeg sitter, bare lyst å sove hele dagen og føler meg generelt helt mislykka som ikke kan gå en meter uten å snu for å løpe hjem på do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Til info er toalettet på utsiden av den store døra inn (regner med vi snakker unilab her) og du må be om nøkkel! Sånn til info...... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det hjelper, men datteren min fikk tatt ultralyd av nyrene, urinblære og urinveier nå i sommer, like før hun fylte 9 år. Hun fikk 0,5 liter med saft å drikke på vei ned (har 10 minutter å kjøre dit) og så var det kort ventetid, tror det var 5 minutter. Etter at de hadde sjekket urinblære, fikk hun løpe på do og så fortsatte de ultralyd undersøkelsen. De gikk helt fint det, selv om hun måtte veldig på do.

 

Får håpe det går bra for deg også på mandagen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...