Mockanin Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 rydder dere da på plassen til barnet ditt? Vi gjør alltid det, desverre gjør ikke den nye sidemannen det. Det flyter med klær som er hans på benken under hyllene og over hyllekanten og til oss. Irriterer meg grønn og gul. Synes det er så ukoselig. Og ikke er det noe særlig for oss heller som faktisk må lete etter plassen til jr. under alt rotet til sidemannen. Jr. hadde i går satt joggeskoene sine oppe på hylla fordi dem var så vanskelig å finne pga. rotet til sidemannen. Gutten er 4,5 år og har lagt merke til dette. Har tatt dette opp med de ansatte men ser at dem kvier seg for å gjøre noe med dette. Sidemannen er en ny 5 åring så helt fersk med bhg. er han nok ikke.
Arb.ledig husmor Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Ser alltid etter at det er fint der, og om det er klær som mangler. Syns det er litt kjekt at det er ryddig og fint på plassen hennes, for da er det lettere å finne frem også
*Lissi* Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Fint lite å rydde egentlig. Ytterklær og sko henger og står alltid på egne plasser i grovgarderoben. Sekk henger på plassen deres inne, og bytteklær ligger i kurver. Første ungene lærer nesten er å rydde klærne sine. Skjønner ikke helt problemet å si ifra om noen ikke gjør det?
Mia29 Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Ja, jeg rydder og går over hva som evt. mangler. Mannen min er jeg mer usikker på. Mulig han rydder, men han aner ikke hva vi har eller ikke har i barnehagen hvis jeg spør han. Hvis hun kommer hjem med andre klær enn han leverte i så har han ofte ikke lagt merke til det, så hvis posen med våte/skitne klær ikke har ligget i hylla så har han ikke enset det en tanke å spørre etter dem. Forrige dagen fant jeg en "savnet" genser i hylla ved siden av, det hadde han ikke lagt merke til. Det er nok litt forskjellig hva slags sinnsstemning vi er når vi leverer. Noen blir nok veldig stressa av hele greia med masse unger og styr over alt. Men er veldig enig i at det er en fordel med litt orden.
MintCondition Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 Ja rydder og ser over skiftekassen. Rydder hver dag, sjekker selvsagt ikke skiftekassen daglig, men ofte nok ihvertfall
Ksenia & Anjem Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 Å ja ja! Det er alltid ryddig på plassen til gutten min..Sjekker daglig skapet at han har alt av skiftetøy osv.. Men 95% av de andre ungene, flyter alt rundt. Ingen gidder å navne..helt forferdelig for et rot.
lille sprelle Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Så langt har jeg ikke registrer mer enn at vi omtrent er de som har mest der... En ekstra dress i tilfelle, ekstra gummistøvler og så et par ekstra truser og en ekstra bukse.... MEN det kan jo endre seg. Selvsagt sørger jeg for at de få tingene der er i orden, men det tror jeg sannerlig personalet gjør også!
Honningmelon Skrevet 27. august 2010 #8 Skrevet 27. august 2010 Ja, rydder alltid, og ser alltid over kurven om vi må fylle på med noe der.
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. august 2010 #9 Skrevet 27. august 2010 Signerer Honningmelon =)
mer enn bare mor Skrevet 27. august 2010 #10 Skrevet 27. august 2010 Ang skiftekasse: Her kommer som regel personalet med klær som er blitt skitne, og så tar jeg med nye neste dag. Hvis ikke de kommer med de så sier de fra om det så går jeg og henter det. ang. plass: Rydder om morgenen når jeg leverer han.. Når jeg henter han så er han som regel ute, så da går jeg ikke ned igjen. Men generelt så har han ikke så mye klær da, så noe særlig å rydde er det ikke...
Gjest Skrevet 27. august 2010 #11 Skrevet 27. august 2010 Er det noe å rydde da? Klære ligger brettet i skiftekurven. Går bare over den, for å se at han har nok skift. Bryr meg lite om hva andre gjør. Mye rart man skal irritere seg over...
Mom2Two Skrevet 27. august 2010 #12 Skrevet 27. august 2010 Rydder alltid plassen, ja. Men det er mange andre som ikke gjør det, og det flyter litt på benkene under hyllene osv., men jeg kjenner at jeg ikke greier å engasjere meg;-)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 27. august 2010 #13 Skrevet 27. august 2010 Rydder alltid! Ikke flyter det over hos de andre heller;)
LoveActually Skrevet 27. august 2010 #14 Skrevet 27. august 2010 Rydder litt hver dag, ved henting eller levering litt etter behov/tid. Hver fredag må alle hyllene være ryddet, og ting plasseres i boksene. Dette er regel i barnehagen. Fint for de som evt. ikke kommer på rydding av seg selv :-)
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 27. august 2010 #15 Skrevet 27. august 2010 Holder orden på plassene, ja, men forventer ikke at "naboen" skal gjøre det. Legger knapt merke til hvordan det ser ut hos de ved siden av. Hvis noe ligger og flyter over på vår plass, skuffer jeg det bare bort, rett og slett. Vet det er foreldrenes ansvar å holde orden på plassen, men klarer ikke å irritere meg over sånt. Er det noe vits i, da ? ;-) Jeg jobber i barnehage selv, og ser at mange foreldre glemmer å rydde og fylle på nytt tøy osv. Er enig med deg at det er utrivelig, men selv om foreldrene får beskjed om å selv holde orden, er dette noe som av mange blir ignorert eller glemt. Det som er kjedelig med rotete plasser, er at det blir vanskelig for ungene selv å finne det de trenger til påkledning eller skift. Derfor rydder jeg selv alle plassene og skapene ca. en gang i uken når jeg har litt ledig tid. Dette gjør jeg for ungene, så det skal bli greiere for dem. Det er dessverre ikke mange foreldre som legger merke til det;-)
2barns mor Skrevet 27. august 2010 #16 Skrevet 27. august 2010 Rydder plassen hver ettermiddag slik at det er fint der når vi leverer om morgenen. Tror ikke gubben gjør det.... eller jeg VET at han ikke gjør det!!(men den kamelen biter jeg i meg) Alle barna har skifteposer med navnet sitt på. Bak navnelappen står det hva barnehagen synes det til enhver tid skal ligge i posen. Hos oss var det litt slik at det ble for mye skiftetøy i barnehagen å da ble det fort rot. Navnet plass i yttergangen til dresser og regntøy. Navnet plass på skohylle til joggesko, støvler. Skiftepose og ytterjakke henger inne i garderoben samt evt. innesko. Sjelden det er rot der nå, men jeg ser jo hvem det er som rydder eller ikke... å dessverre... gjengangere er det.... Vi tar alle med alt av tøy hjem hver fredag, for da skal det vaskes skikkelig i garderoben (hyller, skohyller osv) Synes dette er en fin ordning, å jeg har begynt med skiftepose på skolejenta også!
fox`y Skrevet 27. august 2010 #17 Skrevet 27. august 2010 Ja rydder alltid på plassen til guttene. men vært uheldig me sidemann t minstemann for dær er d bare rot. drit lei av at bleiepakker,å utisset klær blir lagt oppi kurven til minstemann. spesielt når d ikke er bare jeg som henter så blir d ofte me poser me pissklær hjem som ikke tilhører oss. kjenner jeg blir skikkelig forbanna av folk som ikke gidder å ha litt orden + merke barna sine klær. jobber i barnehage selv, å vi ansatte passer på at skapene er i orden, å at vi legger ting riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå