Gå til innhold

Kan nav-dama eller noen andre med peiling se hit litt? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hva jeg kan forvente av hjelp fra nav når jeg skal over på aap? Legen sier at de skal teste ut min arbeidsevne.

Hva slags hjelp kan jeg få og hva må jeg gjøre selv?

Jeg kan ikke gå rundt til bedrifter og spør om de er villig til å ansette meg så jeg kan få prøvd meg. Kanskje jeg klarer det eller kanskje ikke. Tror de hadde ledd godt av meg da :P

 

Hva slags tiltak er vanlig?

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å si at jeg ikke hadde fast jobb men jobber som vikar her og der. Var nærme fast ansettelse, men kan ikke gå tilbake til det yrke. Helsesektoren, pleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samarbeid med saksbehandler kommer dere fram til tiltak som kan være aktuelt for deg; det være seg behandling, utdanning eller arbeide. Du vil få god hjelp og rettledning underveis, så dette behøver du ikke bekymre deg for.

 

Din plikt er å følge planen dere kommer fram til, samt sende inn meldekort hver 14.dag, som grunnlag for utbetaling og videre oppfølging. Du plikter selvfølgelig også å bidra med informasjon, ønsker osv som er relevant for saken din, samt å følge med/informere dersom noe ikke er riktig. Er det aktuelt å søke studie må du selv søke, men tror nav hjelper deg i forhold til arbeidsplass med mindre du har funnet et sted selv.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...