Gå til innhold

Når kjøpte dere pult til skolebarnet?


Gjest

Anbefalte innlegg

Eldstegutten begynte på skolen nå, og vi har foreløpig ikke kjøpt pult til rommet hans.

Hadde tenkt at han kunne gjøre leksene ved spisebordet inntil videre... Men jeg ser nå at det kan bli et lite problem i forhold til at han blir forstyrret av lillebroren på 3,5 år som helst skal gjøre akkurat det samme ;)

 

Prøver å finne på noe oppe på rommet eller ute med minsten, men føler det kan bli litt masete etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir ikke pult på skolegutten her før vi flytter i allefall, for det er ikke plass til pult på rommet hans. Men, han kommer uansett til å sitte ved spisebordet å gjøre lekser i lang tid framover, så jeg føler ikke det haster.

 

Har ei på 3,5 her, men hun forstyrrer veldig lite da. Pleier å finne fram hennes pennal og noen ark så hun kasn gjøre lekser også hvis hun blir masete. Ellers får hun lov å kikke litt på TV akkurat den stunda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har forsøkt det, men han er rimelig masete denne lillebroren ;)

Å ha på TV er heller ikke særlig lett for da ser eldstemann det og blir distrahert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare låse han ned i kjelleren så lenge da? ;-)

 

Kan jo være lurt å kjøpe en pult å ha på rommet hans, så kan dere heller sitte sammen med han der. Sikkert like greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri?! =P

 

Har også en som akkurat er begynt på skolen og han skal ikke ha pult på veldig lenge! Selvom vi har en lillebror på 5år som er en mare etter oppmerksomhet her å! Jeg vet at det er så utrolig mye enklere å snike seg unna leksene når man kan sitte på rommet sitt å gjøre de istede for der mamma og pappa er. Så derfor ser jeg helst at mine aldri får pulter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4.klassingen vår gjør fremdeles lekser ved kjøkkenbordet eller spisebordet i stua. Det fungerer fint. Da kan han gjøre det mens vi lager middag og kan gå litt til og fra hvis han trenger hjelp. Han får helt noia om vi sitter ved siden av han.

 

Har planer om å kjøpe ny høy seng med skrivebord og sofa under, så det blir vel skrivebord på rommet hans iløpet av høsten. Han har begynt å etterlyse det selv, for han vil være i fred. Vi skal nok fint klare å følge med at han gjør det han skal likevel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...