Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Mistenker en MA, og har derfor tatt hcg-prøver hos legen. Fikk vite at på mandag var det på 193, onsdag 195, uten at det sier meg noen ting. Legesekretæren jeg snakket med visste heller ikke hva som var normalt, og måtte snakke med legen først. Jeg venter jo i spenning, og i mellomtiden, er det noen her som vet hva dette betyr? Stigningen er jo svært lav da, så man skulle tro det indikerte en MA..
Gjest ->>- Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Altså, jeg er ikke lege, og du bør snakke med legen din. Men dette er ikke en normal stigning. HCG så tidlig i svangerskapet skal ha minst en 66% økning per to døgn for at det skal regnes som innenfor normalen. Jeg beklager å måtte si det, men vil tro det er bedre å få det avklart enn å lure. Du har alt for lav stigning og sannsynligheten for at du har mistet er svært stor.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Ja det var det jeg tenkte. Mista i SA for noen mnd siden, og hadde håpet jeg skulle slippe dette igjen..
Gjest ->>- Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Det er veldig, veldig kjipt. Som en fattig trøst indikerer hcg-nivået at du var veldig kort på vei, så du vil antagelig kunne forsøke igjen ganske snart. Skulle dette mot formodning gjenta seg flere ganger, bør du få en utredning, men to gangers SA/MA tilskriver man vanligvis ren "uflaks".
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 Ja, jeg er klar over det, men jeg er jo passert 30 nå, og har bare en eggstokk som "virker", så klokka tikker. Jeg har et barn fra før, så da får man ikke alltid utredning før man har hatt SA/MA mer enn tre ganger også, opptil 5 ganger er policyen åp sykehuset jeg hører til. Det kjipeste er egentlig at det er en MA, blir liksom så mye mer komplisert med abortpiller eller utskrapning og alt som er. Ved Sa'en ordna liksom kroppen opp selv, og det var det. Nå må jeg inn på sykehuset og alt sånt styr også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå