Gå til innhold

Jaja kjekt med Nav som vet hva de driver med.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er under utredning og nav har fått rapport om min helsetilstand, likevel får jeg en mail fra saksbehandler at jeg bør begynne og finne ut hvor jeg kan ta ekstravakter??

 

I rapporten står det tydelig at jeg trenger hjelp til og finne tilrettelagt arbeid, er det og finne et sted og ta noen ekstravakter det??

 

Tror de har så mye og gjøre på Nav at de har ignorert brukerne som trenger hjelp:(

 

Mottar i tillegg arbeidsavklaringspenger og dersom jeg klarer og begynne og jobbe 1 dag i uken så blir de kraftig redusert og jeg vil muligens pådra med økonomiske problemer:(

 

Måtte bestille meg legetime i dag slik at legen kan få sende de en kraftig advarsel hva de driver med nede på mitt lokale nav kontor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

haha. du får spørre om ekstravkter på NAV da, høres ut som de trenger noen med litt mer omløp der...

 

Har selv nettop fått saksbehandler på nav etter 6 mndr sykdom og han var bare frekk og uintresert og kunne ikke svare på noe som helst, for det meste var utenfor hans felt.

Han kunn heller ikke finne ut av noe for det var for mye jobb. Han og var veldig optatt av at jeg måtte friskmeldes så jeg kunne prøve å jobbe.

 

Jeg lurte på om jeg skulle tilby meg å hospitere hos nav ettersom det så ut som kompetansekravene for å jobbe der var meget lav, så da burde jeg jo være vel kvalifisert.... Klarte så vidt å styre meg

 

Lurte et øyeblikk på om jeg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må faktisk si at jeg stusser over at folk her på mitt lokale Nav kontor kommer fra butikkmedarbeiderstillinger som Cubus og H/M og begynner og jobbe på Nav!

 

Og ja jeg vet personene de gjelder ikke har formell utdanning som f.eks sosionom eller høyere utdanning!

 

Nav skulle jo bli så innmari bra!! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Jeg vet hvordan du har det..

Jeg skal over på aap nå og legen vil at nav skal hjelpe meg med å finne ut om jeg kan jobbe og evt hvor mange %. Andre med samme skade som meg er helt uføre, jeg håper ikke det blir slik med meg. Jeg har en sikker diagnose og det står svart på hvitt.

Jeg var på et møte med nav der jeg ble møtt av en veldig ubehagelig dame. Fikk beskjed om at de ikke hadde mulighet til å hjelpe meg med tilrettelagt arbeid.

Jeg har aldri vært i systemet før nå og har ikke vært med på noen form på tiltak så hun hadde ingen grunn til å være så frekk og uhøflig. hun stoppet også søknaden min :( Det sendte meg rett ned i kjelleren for vi har økonomiske problemer og hvis ikke dette går i orden så mister vi huset..

 

Legen ble fly forbanna og nå begynner "helvete"

Legen sier st jeg må ikke gi meg, men må regne med å gå noen runder med nav for systemet fungere IKKE! Dette er kommunelegen som har mye å gjøre med nav.

 

Det var litt av min opplevelse fra nav. Du er ikke alene! De er mange av oss som føler det slikt og som kjemper samme kampen..

 

Det knytter seg i magen bare jeg tenker på nav. Hadde jeg ikke hatt barn så hadde jeg ikke maktet. Men jeg gjør det for dem, så de kan beholde sitt hjem.

Av og til så tenker jeg på at min livsforsikring vil redde hele situasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner og grine, har nettopp snakket med fastlegen min og hun er klinkende klar på at noe ekstravakter ikke kommer på tale.

 

Hva er det som skjer i nav, hvem skal man snakke med når ting går helt på tverke??

 

Har også sikker diagnose og jeg vet at uten tilrettelegging så går dette i dass:(

 

Er så fortvilet og griner bare, ikke er foreldrene min heller hjemme så jeg kunne ha snakket med dem, mamma har tidligere vært sosialkurator på trygdekontoret så kanskje hun kunne hjulpet meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skønner at du er frustrert og lei.

 

men det er jo ikke sånn at NAV har arbeidsplasser liggende på vent som du bare kan hoppe inn i når det måtte passe. Ekstravakter var kanskje ikke noe lurt å foreslå, men du må faktisk selv begynne å tenke hva du ønsker å jobbe med og hvor du kanskje kunne fått en slik jobb. For at NAv skal kunne hjelpe deg med å finne et mulig yrke, m¨å du også bidra med dine egne ønsker, se egne muligheter, og tenke over hva du kan bruke dine egne ressurser til.

 

Hva ønsker du å jobbe med?

nsker du f.eks å jobbe i butikk eller med salg? I så fall, hvilke bransje kunne du tenke deg å jobbe i, hvilke ressurser har du som kan brukes i en slik type jobb, hva er dine evt begrensninger i en slik type jobb?, hvilken form for tilrettelegging trenger du? etc etc etc

Dette var bare et eksempel da..:)

 

Det er desverre en misforståelse at NAV skal kunne hoste opp jobber til alle som har ønsker eller behvo for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er så mange som går rundt og tror at NAV skal hoste opp jobb til dem... Men mange som er frustrerte for at de som jobber i NAV ikke kan jobbene sine og ikke klarer å veilede slik de skal.

 

Og at folk blir frustrerrt, forbannet og fortvilet for at de får økonomiske problemer forde NAV ansatte roter til så de ikke får de økonoimiske ytelsene de skal ha som et minimum. Ja det har jeg all forståelse for.

 

 

Man kan begynne å lure på hvilken krav som er stilt til kompetansen til dem som blir ansatt i NAV ettersom de har så store problemer med å forstå systemet på arbeidsplassen di jobber med og dermed henstiller klientene til å finne ut av ting selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...